Uzņēmums “Vitronic Baltica un Partneri” aprīļa beigās plāno uzstādīt pirmos stacionāros fotoradarus. Līgumā paredzēts, ka tie būs Rīgā un Rīgas reģionā, intervijā pastāstījis”Vitronic Baltica un Partneri” valdes loceklis Sergejs Borisovs. "Neapšaubāmi stacionāro radaru ieviešanas process ir aizkavējies. Plānots, ka pirmie stacionārie radari tiks uzstādīti aprīļa beigās. Mūsu partneris būvniecības jomā "Latvijas energoceltnieks" sāks pirmo vietu izbūvi un tad drīz vien izvietosim stacionāros radarus. Līgumā paredzēts, ka pirmie stacionārie fotoradari tiks ieviesti Rīgā un Rīgas reģionā. Drīzumā plānots pabeigt testēt vietas, kurās tiks izvietoti stacionārie fotoradari, lai izpētītu apvidus reljefu un citus apstākļus,"
klāstījis Borisovs. Konkrētu skaitu, cik radaru aprīļa beigās plānots uzstādīt,gan neviens nenosauc. Tas lielā mērā atkarīgs no būvatļauju saņemšanas par radaru izvietošanas vietām. Kopējais stacionāro radaru ietvaru skaits, kas jāievieš atbilstoši noslēgtajam līgumam, ir 160. 100 ietvari būs ar mērierīci, bet atlikušie – tukši.
“Centīsimies uzstādīt līdz 20.maijam, kā to prasa Valsts policijas priekšnieks, taču, ņemot vērā dažādas problēmas, mēs nevaram garantēt, ka visus izdosies ieviest līdz šim datumam,” uzsvēra Borisovs.
Radarus neizdevās uzstādīt pērn rudenī, kā tas bija paredzēts līgumā, no uzņēmuma neatkarīgu apstākļu dēļ.
Brīdī, kad tika izsludināts konkurss, uzņēmums, izvērtējot savas iespējas, bija paredzējis, ka būvniecības procesa saskaņošanas posms būs komplicēts un sarežģīts, tomēr realitātē tas izrādījies vēl sarežģītāks un laikietilpīgāks, turklāt atbildīgo institūciju attieksme esot atkarīga arī no konkrētās pašvaldības.
Bieži vien radaram nepieciešamais elektrokabelis jāizbūvē uz privātīpašnieka zemes. Līdz ar to, pēc likuma, nepieciešams saskaņojums ar privātajiem zemes īpašniekiem, kuri, “acīmredzot reizē būdami arī autovadītāji”, ne vienmēr ir lojāli pret šo fotoradaru projektu.
Ņemot vērā, ka ir vietas, kur šo saskaņojumu nav iespējams veikt, bieži radara lokācijas vieta jāpārvieto, un tas prasa papildu laiku. Lielā mērā tieši tādēļ stacionāro fotoradaru uzstādīšana ir aizkavējusies.