Kibernoziedznieki turpina uzbrukumus uzņēmumiem, kas uzkrāj savu klientu privātos datus – melnajā tirgū parādījušies iepazīšanās portāla “BeautifulPeople.com” 1,1 miljona lietotāju dati. “eScan” antivīrusu programmu izstrādātāji atzīst, ka hakeri arvien vairāk iekāro interneta lietotāju privātos datus.
Iepazīšanās portāls “BeautifulPeople.com”, kurā var iekļūt tikai tad, ja saņemts citu tās dalībnieku apstiprinājums, ka esi pietiekoši pievilcīgs, pastāv no 2002.gada, taču šādās nopietnās nepatikšanās iekļuvis pirmo reizi. Pagājušā gada decembrī gan tika konstatēta ielaušanās portāla serverī, taču “BeautifulPeople.com” pārstāvji toreiz apgalvoja, ka tas ir bijis vien testa serveris un lietotāju dati ir drošībā.
Diemžēl šī gada aprīļa beigās noskaidrojās, ka “BeautifulPeople.com” lietotāju kontu dati ir nopludināti un tiek pārdoti melnajā tirgū. Starp tirgotajiem datiem ir lietotāju vārdi, adreses, viņu norādītie ienākumi, seksuālā orientācija, ģimenes stāvoklis, tālruņu numuri, e-pasta adreses un pat privātās sarakstes ziņojumi.
“Kibernoziedznieki arvien vairāk iekāro interneta lietotāju privātos datus. Izmantojot šo informāciju un pat intīmās dzīves detaļas, krāpnieki var šantažēt upurus, viņus vajāt un krāpt, mēģinot izvilināt pēc iespējas vairāk naudas,” atzīst “eScan” antivīrusu programmu izplatītāja uzņēmuma “Baltimax” reģiona menedžeris Sergejs Romanovskis.
“BeautifulPeople.com” pārstāvji oficiālajā paziņojumā gan apgalvo, ka ielaušanās serverī ietekmējusi tikai tos lietotāju datus, kurus tie bija iesnieguši iepazīšanās portālā līdz 2015.gada jūnija vidum. Turklāt starp šiem datiem neesot kredītkaršu informācijas, bet visas pieslēgšanās paroles esot šifrētas.
“BeautifulPeople.com” nav vienīgais hakeru mērķis. Kibernoziedznieku uzbrukumos jau cietuši tādi iepazīšanās portāli kā “Ashley Madison” (nopludināti 37 miljonu lietotāju dati), “Mate1” (nopludinātas 27 miljonu lietotāju pieslēgšanās paroles) un citas vietnes.
“eScan” drošības eksperti norāda, ka lai gan iepazīšanās portālus pārvaldošajiem uzņēmumiem jāuzņemas atbildība par savu klientu datu drošību, šo datu pienācīgu pārvaldi un arī dzēšanu, daļa atbildības jāuzņemas arī pašiem lietotājiem. “Iesniedzot privātu informāciju tādās interneta vietnēs, kas nenodrošina datu aizsardzību, ir jāapzinās, ar ko riskējam, ja šie dati nokļūs kibernoziedznieku rokās,” uzsver “Baltimax” pārstāvis.
Drošības eksperti iesaka reģistrējoties iepazīšanās portālos izmantot nevis savu galveno e-pasta adresi, bet izveidot speciāli šādām interneta vietnēm vai spēlēm izveidotu e-pasta adresi. Turklāt ļoti svarīgi ir lietot sarežģītu pieslēgšanās paroli un neatklāt vairāk informācijas kā tikai to, kas tiek pieprasīta.
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir haker
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Load More In
Iesakām izlasīt
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…