Nesenais Kaspersky Lab un B2B International pētījums liecina, ka, pieaugot tiešsaistes finansiālo apdraudējumu daudzveidībai un skaitam, 48 % patērētāju ir uzbrukuši krāpnieki, lai noziedzīgas iedzīvošanās nolūkā ar maldināšanu izvilinātu no viņiem konfidenciālu un finansiālu informāciju. Un satraucoši daudz — 11 % — uzbrukuma tiešsaistē dēļ ir zaudējuši naudu.
Apsekotajā 12 mēnešu periodā gandrīz puse interneta lietotāju ir saskārusies ar finansiāliem apdraudējumiem. Apdraudējumi ietvēra aizdomīgu e-pasta vēstuļu saņemšanu, kuras it kā sūtījusi banka (22 %) vai mazumtirdzniecības vietne (15 %), un aizdomīgas mājaslapas, kas pieprasa finanšu datus (11 %).
Arī Latvijā interneta lietotāji kļūst par upuriem krāpnieciskām darbībām tīmeklī vai kibernoziedznieku mēģinājumiem iegūt piekļuvi viņu kontiem. Saskaņā ar Latvijas interneta lietotāju aptauju*, 8 % respondentu ir saskārušies ar situāciju, kad it kā banka lūdza sniegt tai viņu bankas un lietotāja kontu pieejas un paroles. Turklāt 7 % ir saņēmuši šādus lūgumus ar sociālo tīklu un internetveikalu starpniecību.
Notikušajos finansiālajos negadījumos 6 % respondentu ir zaudējuši naudu tiešsaistes krāpšanas vai viltību dēļ, 4 % ir kļuvuši par finanšu iestādes datu noplūdes vai zuduma upuriem un 3 % ir nozagti kriptonaudas (piemēram, Bitcoin) vai e-naudas līdzekļi. Kopumā 11 % lietotāju visā pasaulē ir ziņojuši par apzagšanu tiešsaistē.
Pētījums atklāja, ka apzagto upuru vidējie zaudējumi bija 283 USD, bet piektdaļa (22 %) ir zaudējusi vairāk nekā 1 000 USD. Tikai pusei (54 %) no naudas zaudējuma cietušo ir izdevies atgūt visus nozagtos līdzekļus, bet ceturtdaļa (23 %) nav spējusi atgūt neko.
Komentējot šos konstatējumus, Kaspersky Lab Krāpšanas novēršanas nodaļas vispārējais vadītājs Ross Hogans sacīja: «Pieaug pret patērētājiem vērsto tiešsaistes finansiālo apdraudējumu daudzveidība. Līdztekus samērā tradicionāla veida krāpšanai mēs sākam novērot, kā kibernoziedznieki izmanto un meklē jaunus paņēmienus, lai apkrāptu patērētājus, tāpēc interneta lietotājiem kļūst vēl svarīgāk būt modriem, veicot tiešsaistes finanšu darījumus vai noklikšķinot uz aizdomīgām saitēm, kas it kā attiecas uz viņu banku. Mēs, Kaspersky Lab speciālisti, mudinām interneta lietotājus izmantot drošības programmatūru, lai aizsargātu sevi no šiem apdraudējumiem un nodrošinātos pret finansiālu zaudējumu briesmām.»
«Lai gan naudas zaudējums finanšu iestādes datu aizsardzības pārkāpuma vai kriptonaudas izkrāpšanas dēļ joprojām ir visai mazs, tas ir ienesīgs veids, kā tiešsaistes krāpnieki var uzbrukt un zagt naudu no interneta lietotājiem. Mēs sadarbojamies ar bankām un finanšu iestādēm, lai nodrošinātu, ka tajās ir ieviesta pietiekama aizsardzība, kas ne vien nepieļauj šādu zaudējumu rašanos, bet arī saglabā to reputāciju un klientu uzticēšanos. Katru dienu parādās arvien jauni apdraudējumi, tāpēc patērētāji gaida, ka pakalpojumu sniedzēji neatpaliks un nodrošinās viņu naudas un finansiālo darījumu aizsardzību,» piebilst Ross Hogans.
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir haker
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Load More In
Komentāru nav
Iesakām izlasīt
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…
Andron Mc
05/11/2016 at 09:54
Pajolu ir daudz…