Saskaņā ar biznesa konsultāciju kompānijas “PwC” pārskata datiem, ekonomisko noziegumu vidū vērojams nozīmīgs kibernoziegumu pieaugums – ar pēdējiem ir saskārušies pat 32% uzņēmumu. Tā vien šķiet, ka ekonomiskie noziegumi arvien biežāk pārceļas uz digitālo telpu.
Pārskats liecina, ka pēdējo divu gadu laikā trešā daļa respondentu ir saskārušies ar ekonomiskajiem noziegumiem, bet puse ir cietuši zaudējumus vairāk nekā 5 miljonu dolāru apmērā. Savukārt kibernoziegumi ir pakāpušies uz otro vietu starp visbiežāk norādītajiem ekonomisko noziegumu tipiem.
Kā norāda “eScan” antivīrusu programmu izstrādātāji, analizējot biznesa konsultantu veiktā pētījuma datus, vislielākās bažas raisa nevis pieaugošais kibernoziegumu skaits, bet gan tas, ka uzņēmumi pārāk maz rūpējas par drošību. Tikai 37% uzņēmumu ir sagatavojuši vispusīgu efektīvu reaģēšanas plānu drošības incidentu gadījumiem, bet 20% vispār nav novērtējuši kiberkrāpnieku apdraudējuma riskus.
“Bažas raisa tas, ka daudzi uzņēmumi nav nodrošinājuši pienācīgu biznesa datu aizsardzību. Tagadējā situācijā, kad katru dienu tiek radīti neskaitāmi jauni vīrusi un spiegošanas programmas, kibernoziedznieki arvien biežāk iniciē mērķtiecīgus krāpnieciskos un kiberuzbrukumus,” atzīst “eScan” antivīrusu programmu izplatītāja uzņēmuma “Baltimax” reģiona menedžeris Sergejs Romanovskis.
Uzņēmumu pasīvā attieksme pret ekonomisko noziegumu konstatēšanu un novēršanu var izraisīt nopietnas problēmas, īpaši, ja runa ir par kiberuzbrukumiem: sensitīvu biznesa datu piesavināšanās, ielaušanās iekšējās sistēmās, darba procesu apturēšana un citas iespējamas uzbrukumu sekas var radīt ne tikai finansiālus zaudējumus, bet arī negatīvi ietekmēt uzņēmuma reputāciju.
Kā norāda drošības eksperti, uzņēmumu pasīvo attieksmi pret kibernoziegumiem atklāj arī maldīgais kompāniju viedoklis par to, ka kiberdrošība ir IT darbinieku nevis vadības atbildība – pat 73% uzņēmumu uzskata, ka drošības pārkāpumu gadījumos visupirms jāreaģē IT nodaļai.
“Diemžēl kibernoziegumi nav vien IT problēma. Uzņēmumu vadītājiem vajadzētu vairāk rūpēties par biznesa drošības politikas ieviešanu, zināt sava uzņēmuma drošības robežas un pastāvīgi sekot līdzi tam, vai uzņēmums ir gatavs stāties pretī jaunākajiem apdraudējumiem,” norāda “Baltimax” pārstāvis.
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir haker
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Load More In
Komentāru nav
Iesakām izlasīt
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…
KEPKE
05/26/2016 at 12:33
90% pētījumi liecina, ka pētījumos nav izmantoti pamatoti dati. 70% salīdzinājumi pat nav balstīti uz faktiem, jo iepriekš nav veikts šāda rakstura pētījums. 93% netiek norādīts aptaujāto skaits.
140% gadījumu IT drošība ir balstīta ar mārketingu 😉