Lai gan lietotāji apgalvo, ka savas atmiņas vērtē augstāk par jebkādu citu veidu datiem, kas glabājas viņu digitālajās ierīcēs, viņi labprāt tās lēti pārdotu, liecina Kaspersky Lab pētījums. Aptauja parādīja, ka 49 % respondentu privātas un konfidenciālas pašu fotogrāfijas ir visdārgākie dati viņu ierīcēs, kam seko viņu bērnu un laulāto fotogrāfijas. Domu par šo dārgo atmiņu zaudējumu viņi uzskata par daudz sarūgtinošāku nekā perspektīvu piedzīvot autoavāriju, šķirties no partnera vai sastrīdēties ar draugu vai ģimenes locekli. Tomēr, sastopoties ar lēmumu dzēst šos datus par naudu, viņi bija ar mieru šķirties no saviem digitālajiem datiem, piemēram, fotogrāfijām, par nieka 10,37 EUR.
Respondenti atbildēja, ka digitālajām atmiņām ir īpaša vieta viņu sirdī, iespējams, tāpēc, ka šīs atmiņas tiek uzskatītas par neaizstājamām. Piemēram, vairāk nekā divas piektdaļas sacīja, ka viņi nespētu aizstāt savu ceļojumu (45 %), bērnu (44 %) vai paši savas (40 %) fotogrāfijas un videoklipus. Aptauja liecina, ka vairums domu par šo dārgo atmiņu zaudējumu uzskata par ļoti sarūgtinošu. Patiesībā šis jaunākais Kaspersky Lab pētījums parāda, ka ļaudis savas ierīces un fotogrāfijas bieži vērtē augstāk pat par saviem partneriem, draugiem un mīļdzīvniekiem.
Kaspersky Lab jautāja respondentiem, cik sarūgtināti viņi būtu dažādās situācijās, tostarp saslimstot ģimenes loceklim, izšķiroties no partnera, piedzīvojot autoavāriju, zaudējot savus digitālos fotoattēlus, kontaktinformāciju u. c. Visā pasaulē vissarūgtinošākais notikums, ko respondenti varētu piedzīvot, izrādījās ģimenes locekļa slimība, kas ierindojās pirmajā vietā. Daudzos pasaules reģionos otrajā un trešajā vietā ierindojās ierīces nozaudēšana vai zādzība un digitālo fotoattēlu zaudējums, atstājot autoavārijas, šķiršanos no partnera, neveiksmīgas darbdienas, strīdus ar ģimenes locekļiem un draugiem un dažkārt pat mīļdzīvnieka slimību zemākās sarūgtinošo notikumu pozīcijās.
Tomēr eksperiments, ko pēc Kaspersky Lab pasūtījuma veica Vircburgas universitātes mediju psihologi, parādīja pētniekiem pretrunīgu rezultātu: lai gan lietotāji apgalvo, ka mīl savus datus, viņi ir gatavi tos arī pārsteidzoši lēti pārdot.
Eksperimenta dalībniekiem tika lūgts naudas izteiksmē novērtēt datus, kas ir saglabāti viņu viedtālrunī, tostarp ģimenes un draugu fotogrāfijas, kontaktinformāciju un personas dokumentus. Pārsteidzoši, ka vērtība, ko dalībnieki piešķīra saviem datiem, bija ievērojami mazāka par gaidīto, ņemot vērā sarūgtinājumu, ko viņi teicās, ka varētu izjust, ja zaudētu šos datus. Parasti ar lielāku summu nekā citu veidu dati tika novērtēta finanšu un maksājumu informācija (vidēji 13,33 EUR). Kontaktinformācija tika uzskatīta par vidēji 11,89 EUR vērtu, bet fotogrāfijas kopumā vidēji tika novērtētas tikai ar 10,37 EUR.
Turklāt eksperiments parādīja, ka tieši visdārgākās atmiņas dalībnieki, visticamāk, apmainītu pret naudu. Kad dalībniekiem par viņu datu dzēšanu (dati patiesībā netika izdzēsti) tika piedāvāta samaksa (pamatojoties uz iepriekš minētajām summām), datu kategorijas, kuru dzēšanai viņi visbiežāk piekrita, bija ģimenes un draugu fotogrāfijas, personas dokumenti un pašu dalībnieku fotogrāfijas.
Lai iepazītos ar plašāku informāciju par eksperimentu un pētījumu, lūdzu, skatiet pārskatu «Riskē ar datu sirdssāpēm: ir sāpīgi zaudēt iemīļotos datus».
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir haker
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Load More In
Iesakām izlasīt
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…