Ir sācies jauns mācību gads. Daudzās ģimenēs skolai nepieciešamo lietu sarakstā vēl bez burtnīcām, kladēm un kancelejas precēm nereti tiek iekļauts arī mobilais tālrunis. Salīdzinoši visbiežāk, bet īpaši pamatskolā, tas ir “Samsung” zīmola viedtālrunis, jo šajā vecumā bērnu izvēli nereti nosaka vecāki, taču paši jaunieši labprātāk dotu priekšroku “iPhone” viedtārluņiem, liecina mobilo sakaru operatora BITE veiktā pētījuma rezultāti.
Šis pētījums atklāj, ka Latvijā jauniešu vidū visplašāk izmantotais mobilā tālruna zīmols ir “Samsung” – kādu no šī ražotāja viedtālruņu modeļiem ikdienā par savu sauc 39,2% respondentu, turklāt īpaši izplatīti tie ir vecuma grupā no 11 līdz 14 gadiem. Iemesls – lai arī šajā vecuma grupā bērniem jau ir noformulējies savs neatkarīgs viedoklis, līdzīgi kā sākumskolā, viņu mobilā tālruņa izvēli visbiežāk nosaka vecāki. Nereti bērni savus tālruņus arī manto no vecākiem.
Salīdzinoši liels jauniešu vidū ir arī “iPhone” viedtālruņu lietojums – šī ražotāja ierīces ikdienā izmanto katrs piektais jeb 20,8% aptaujāto. Savukārt šo visplašāk izmantoto mobilo tālruņu zīmolu topu noslēdz “Huawei” viedtālruņi – tos ikdienā izmanto 10,2% respondentu, galvenokārt vidusskolēni un studenti, kuru mobilā tālruņa izvēli visbiežāk nosaka ierīces veiktspēja.
“Vēl pirms pāris gadiem vecāki bērniem pirka ļoti vienkāršus mobilos tālruņus, kas nodrošina pamata sakaru funkcijas – piezvanīt, saņemt zvanu un nosūtīt īsziņas. Šobrīd redzam, ka vecāki saviem bērniem izvēlas aizvien sarežģītākus mobilos tālruņus, jo ierīces kļūst universālākas, mobilo sakaru iespējas – daudzpusīgākas, bērni – izvēlīgāki. Arī paši vecāki mobilo sakaru lietošanas ziņā kļūst prasīgāki. Būtiska loma mobilā tālruņa izvēlē gan sev, gan bērniem parasti ir iepriekšējai pieredzei, ar ko skaidrojams aizvien pieaugošais pieprasījums pēc zināmāko ražotāju ierīcēm,” skaidro BITES Mārketinga vadītāja Diāna Šmite.
Runājot par kārotākajiem viedtālruņu zīmoliem, teju puse jeb 42% jauniešu atzīst, ka kā nākamo vislabprātāk izvēlētos kādu no “iPhone” modeļiem, kamēr “Samsung” zīmola mobilajam tālrunim priekšroku dotu katrs trešais jeb 34% respondentu. Jāpiebilst, ka salīdzinoši visbiežāk “iPhone” viedtālruņus, ja viņiem būtu šāda iespēja, izvēlētos pamatskolēni un vidusskolēni.
Jautāti, kādi ir galvenie parametri mobilā tālruņa izvēlē, 37% jauniešu kā noteicošo min ierīces ātrdarbību. Īpaši aktuāls šis faktors ir studentiem vecumā no 19 līdz 24 gadiem, ko viņi paši skaidro galvenokārt ar pastiprināto interneta lietojumu viedtālruņos.
Citi nozīmīgi priekšnoteikumi mobilā tālruņa izvēlē jauniešiem ir kvalitatīva kamera (26%), ekrāna izmērs (12%) – ierīcei ir jābūt vieglai un tieši tik lielai, lai tā ietilptu plaukstā un kabatā, kā arī cena (9,6%).
“Apgalvojums, ka jaunieši mobilos tālruņus izmanto tikai sociālajiem medijiem, spēlītēm un citām izklaidēm, ir pārspīlēts. Arī mēs, BITES darbinieku starpā bieži vien runājam par to, kā sabalansēt bērna tehnoloģiju lietošanu ar aktīvu dzīvesveidu, spēlēm brīvā dabā un savstarpēju komunikāciju ar vienaudžiem aci pret aci. Tas ir izaicinājums, taču, ar vecāku līdzdalību ir iespējams atvasēm parādīt kā viedtālrunis spēj palīdzēt ikdienas dzīvē un komunikācijā, nevis to aizvietot. Tādēļ viedtālruņa izvēlē ir svarīgi ņemt vērā bērna vajadzības un, nepieciešamības gadījumā, konsultēties ar tehnoloģiju ekspertiem BITES saloniem, kas ieteiks konkrēta vecuma bērnam un tā vajadzībām piemērotāko. Šogad, līdzīgi kā citus gadus, esam sagatavojuši uz mācību gada sākumu īpašu piedāvājumu tieši jauniešiem,” tā D.Šmite.
Pētījums veikts 2017.gada martā. Tajā piedalījās 955 respondenti vecumā no 11 līdz 24 gadiem. Respondentu dalījums pēc vecuma: 11 līdz 14 gadi – 31,6%, 15 līdz 18 gadi – 32,2%, 19 līdz 24 gadi – 36,2%.
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir haker
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Load More In
Iesakām izlasīt
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…