Latviešu un ar Latvijas automobiļu federācijas (LAF) licenci startējošiem rallija braucējiem augstvērtīgi panākumi FIA Eiropas rallija čempionāta 2017. gada sezonas noslēdzošajā posmā Rally Liepāja. Pirmo tik augsta līmeņa uzvaru izcīnīja Sports Racing Technologies braucējs Nikolajs Grjazins (LAF licence). Otro vietu savā starptautiskajā debijā izcīnīja ar Kalle Rovanpera (LAF licence), bet trešajā vietā Rally Liepāja noslēdza Lukašs Habajs no Polijas. Visaugstāk no latviešu ekipāžām ierindojās Reinis Nitišs (sestā vieta absolūtajā ieskaitē) un Mārtiņš Sesks (vienpadsmitā vieta).
Cīņa par Rally Liepāja uzvaru pamatīgi saasinājās pēc šī rīta pirmā ātrumposma SS8 Castrol Edge Supercar, kad Kalle Rovanpera (Ford Fiesta R5, stūrmanis Jonne Haltunens) samazināja Nikolaja Grjazina (Škoda Fabia R5, stūrmanis Jaroslavs Fjodorovs) pārsvaru līdz 10 sekundēm, tomēr dienas turpinājumā Grjazins ar lielisku sniegumu nodrošināja uzvaru, finišā 18,5 sekunžu pārsvars. Pirms pēdējiem trim ātrumposmiem cīņu beidza šīs sezonas Eiropas čempions Kajetans Kajetanovičs (Ford Fiesta R5, stūrmanis Jaroslavs Barans), ļaujot trešo vietu izcīnīt Lukašam Habajam (Ford Fiesta R5, stūrmanis Daniels Dimurskis).
“Braukt bez cīņas nav interesanti, tādēļ jāizsaka liela pateicība Kallem par aizraujošu un saspringtu cīņu visas nedēļas garumā. Ar rezultātiem esmu ļoti laimīgs. Sezonas laikā netrūka ne avāriju, ne problēmu ar mašīnu, tomēr šoreiz viss izdevās kā vēlējāmies un spējām triumfēt,” izjūtās dalās Nikolajs Grjazins, Sports Racing Technologies.
ERC2 ieskaitē pirmās dienas līderis Jānis Vorobjovs (Mitsubishi Lancer Evolution X, stūrmanis Ivo Pūķis) izslīdēja ārpus trases jau šīs dienas pirmajā ātrumposmā un ralliju neturpināja. Uzvaru izcīnīja Neiksans Rally Sport komandas pārstāvis Reinis Nitišs (Mitsubishi Lancer Evolution IX, stūrmanis Māris Neikšāns), kuru skatītāji biežāk pieraduši redzēt rallijkrosa trasē. Par Eiropas čempionu ERC2 klasē kļuva ungārs Tibors Erdi Juniors, kurš savā klasē šodien izcīnīja ceturto vietu.
“Uz trases bija daudz peļķes. Vienā brīdī ceļš kļuva daudz šaurāks un mālaināks. Mēģināju nobremzēt pirms 80 grādu kreisā līkuma, tomēr nekas nenotika un mašīna turpināja šļūkt līdz ar sānu nonācu grāvī. Nepaveicās, jo mašīna “uzsēdās” uz celma. Tā rezultātā bija nepieciešamas divarpus stundas, lai to noceltu. Jebkurā gadījumā šīs bija labas brīvdienas, vienīgi žēl, ka tās beidzās priekšlaicīgi. Tāds ir autosports, un, braucot uz robežas, viss var notikt,” noteic Jānis Vorobjovs, Vorobjovs Racing.
“Rīts bija visai slapjš, bet spējām ātri iejusties tempā. Dažbrīd tramplīnos un asajos pagriezienos noderēja rallijkrosā iekrātā pieredze. Vienreiz gan rallijkrosa instinkti ņēma virsroku un veicu pāragru startu. Jūtos ļoti labi un, neskaitot pāris bīstamus momentus, viss ir lieliski! Ar nedēļas nogales piedzīvojumiem esmu vairāk kā apmierināts!” optimismu neslēpj Reinis Nitišs, Neiksans Rally Sport.
Neveiksmīgi Rally Liepāja noslēdzošā diena iesākās arī ERC3 līderim Jari Hutunenam (Opel Adam R2, stūrmanis Anti Linnaketo). Somu sportists pārdūra divas riepas. Tas pavēra ceļu Krisam Ingramam (Opel Adam R2, stūrmanis Ross Vitkoks) pretim uzvarai gan sezonas pēdējā posmā, gan čempionāta kopvērtējumā. Otrās vietas ieguvējs liepājnieks Mārtiņš Sesks (Peugeot 208 R2, stūrmanis Andris Mālnieks) Ingramam zaudēja 18,7 sekundes.
“Vakardien apmetām kūleni, kā rezultātā šī rīta pirmajā ātrumposmā mašīnā tika ūdens, bet braukšana atgādināja rallijkrosu. Mašīnai nekādu tehnisku likstu nav, tādēļ zinājām, ka šodien varam būt ātri. Pirmo ātrumposmu veicām ļoti ātri, tomēr nākamajos divos parādījās kļūdiņas, kamdēļ rezultāts varēja būt labāks. Patīkami pārsteidza ceļi, kas, neraugoties uz nokrišņiem, saglabāja savu konsistenci lieliskā līmenī. Par uzvaru savā klasē šoreiz liedza pacīnīties 10 sekunžu. Tāds ir rallijs!” atzīst Mārtiņš Sesks, LMT Autosporta Akadēmija.
Par spīti pirmās dienas tehniskajām problēmām Jānis Berķis (Ford Fiesta R5, stūrmanis Edgars Čeporjus) šodien startēja pēc Rally 2 sistēmas, uzrādot atzīstamu sniegumu Rally Liepāja otrajā aplī, kura finišā ierindojās piektajā vietā. “Pēc visām vakardienas likstām ar sensoriem un jaudas trūkumu šodien mums tikpat kā pirmā rallija diena. Šoreiz mašīna uzvedās perfekti. Nebija par ko sūdzēties. Dienas laikā mašīna kļuva arvien labāka, ļaujot nodemonstrēt labu sniegumu,” pēc finiša komentē Jānis Berķis, Neiksans Rally Sport.
Rally Liepāja 2017 uzvarētājam Nikolajam Grjazinam uzvara arī ERC Junior U28 ieskaitē, kur Eiropas čempiontitulu jau priekšlaicīgi bija nodrošināja Marijans Grībels. Tikmēr ERC Junior U27 ieskaitē pie titula līdz ar uzvaru sezonas pēdējā posmā tika Kriss Ingrams. Kriss Ingrams tādējādi saņēma 100 000 eiro vērtu naudas balvu, lai nākamgad varētu turpināt pilnveidot savas braukšanas prasmes.
Līdz ar Eiropas čempionātu svētdien noslēdzās arī Latvijas rallija čempionāta pēdējais posms, kur šīs sezonas čempions Kalle Rovanpera vien par 0,2 sekundēm piekāpās Nikolajam Grjazinam. Trešo vietu kopējā ieskaitē izcīnīja Jānis Berķis. Vadošajā pieciniekā iekļuva arī LRČ2 klases uzvarētājs Reinis Nitišs un Mārtiņš Sesks, ļaujot pēdējam triumfēt LRČ3 klasē gan šodien, gan sezonas kopvērtējumā, apsteidzot titulētā pasaules čempiona Petera Solberga dēlu Oliveru, kuram debijas sezonā otrā vieta. LRČ2 ieskaites klasē 2017. gada Latvijas rallija čempiona tituls nonāca Aleksandra Mihailova rokās. RK1 ieskaitē Pjotrs Turkins (Citroën DS3 R3T Racing, stūrmanis Vasīlijs Mirkotans) atkārtoja vakardienas panākumu, svinot uzvaru arī šodien, un sezonas kopvērtējumā.
Nikolajs Grjazins šodien saņēma Neste īpašo balvu par labāko rezultātu SS 10 / 13 kopsummā, kamēr viņa šīs dienas tuvākais sāncensis Kalle Rovanpera, pateicoties labākajam rezultātam SS 8 savā īpašumā izcīnīja Castrol specbalvu. Aleksandra Karamiševa trofeju, kuru pasniedz Latvijas rallija čempionāta sezonas pēdējā grunts ātrumposma labākā rezultāta īpašniekam (ar nosacījumu, ka balva paliek Latvijā), saņēma Nikolajs Grjazins.
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir haker
-
Edgaram Siliņam trešā vieta Eiropas čempionātā Enduro
Aizvadītajā nedēļas nogalē no 13. līdz 15. oktobrim Slovākijā, Košices apgabalā Gelnicē no… -
FIA Eiropas rallija čempionāta posms ''Rally Liepāja'' – sacensības nedēļas garumā
Šonedēļ Liepājā un tās apkārtnes Durbes, Aizputes un Priekules novados norisināsies FIA Ei… -
''Rally Liepāja'' noslēgumā tiks noskaidroti Eiropas rallija čempioni
No 6. līdz 8. oktobrim Liepājā un tās apkārtnē esošajos Durbes, Aizputes un Priekules nova…
Load More In Motorsports
Iesakām izlasīt
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…