Mobilie telefoni strauji ienāk ne tikai mūsu ikdienā, bet arī kino industrijā, turklāt šīs ierīces jau labu laiku pilda ne tikai rekvizītu funkciju vien – tās, līdzīgi kā aktieri, sīvi konkurē par skatītāju simpātijām, būtiski veicinot savu ražotāju apgrozījuma pieaugumu. Zinātāji lēš, ka Holivudas “mobilo zvaigžņu” topa pirmajās pozīcijās šobrīd gozējas “iPhone” viedtālruņi.
Filmas un seriāli, nenoliedzami, ir ļoti efektīvs kanāls produktu atpazīstamības veicināšanai tirgū, un “Apple” to lieliski apzinās, tāpēc dažādi šī ražotāja produkti, tostarp viedtālruņi, kino un TV ekrānos parādās bieži. Pie kam, pateicoties kāda darbinieka apķērībai un “sakariem”, vismaz līdz pat 2012.gadam “Apple” par to nemaksāja ne centa.
“Dažādu entuziastu aprēķini liecina, ka šobrīd visplašāk izmantotie “Apple” viedtālruņu modeļi filmās un seriālos ir “iPhone 5” un “iPhone 6”. Domājams, itin drīz tos izkonkurēs jaunais “iPhone 8”, kas Latvijas iedzīvotājiem ir pieejams kopš 29.septembra un kura pieprasījums BITES veikalos pirmajās dienās bija trīs reizes lielāks nekā pieprasījums pēc iepriekšējiem šī zīmola viedtālruņu modeļiem. Kad un kurā filmā vai seriālā tas varētu parādīties pirmo reizi, varam tikai minēt. Arī revolucionārā “iPhone X” zvaigžņu stunda šobrīd ir miglā tīta,” norāda BITES sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Karīna Javtušenko.
Kino industrijā, līdzīgi kā reālajā dzīvē, novērojamas zināmas likumsakarības starp mobilo telefonu attīstību un lomu sabiedrībā. Piemēram, skatoties filmas un seriālus, kas uzņemti pēdējo aptuveni 30 gadu laikā, ir uzskatāmi redzama šo ierīču evolūcija – no tā dēvētajiem “ķieģeļiem” līdz atvāžamajiem telefoniem, slaideriem un viedtālruņiem, kuru funkcionalitāte neaprobežojas tikai ar mobilo sarunu nodrošināšanu vien. Turklāt, ja sākotnēji mobilie telefoni tika izmantoti filmu un seriālu varoņu statusa apliecināšanai sabiedrībā, šobrīd tos izmanto jebkurš tēls – gan miljonāri un gangsteri, gan arī izmeklētāji, pavāri, skolotājas, bērni un pat mājdzīvnieki.
Pastāv uzskats, ka pirmo reizi mobilajam telefonam līdzīga ierīce kino ekrānos parādījās tālajā 1922.gadā, kad iznāca filma “Īvas bezvadu telefons” (Eve’s Wireles). Tās galvenā varone izmantoja saziņai telefonu, kas bija savienots ar ugunsdzēsēju pumpi, bet tā antenas funkciju pildīja lietussargs.
Leģendārā seriāla “Ķeriet Smārtu” (Get Smart!, 1965-1970) veidotāji spēra soli tālāk, piešķirot tā galvenajam varonim – Aģentam 86 – lietošanā telefonu, kas bija iebūvēts kurpē. Nenoliedzami, tas nav ērtākais risinājums ikdienas lietošanai, taču slepenajam aģentam piestāv. Turklāt šim telefonam bija pavisam īsta ripa!
Seriāla “Zvaigžņu ceļš” (Star Trek, 1966-1969) varoņa Kapteiņa Kērka saziņas ierīce, kas tika dēvēta par “komunikatoru” bija daudz inovatīvāka. Runā, ka tā iedvesmoja “Motorolla” konstruktoru Martinu Kūperu radīt pirmo atvāžamo telefonu – “Motorola StarTAC”. Vēl vairāk – šīs filmas popularitāte lielā mērā veicināja arī šī telefona pārdošanu – lai arī “Motorola StarTAC” pārdošanas cena bija 1 000 ASV dolāru, kopumā tika pārdoti 60 miljoni šo ierīču.
Reāli mobilie telefoni dažādos seriālos un Holivudas filmās sāka parādīties 1980.gadu beigās. Nenoliedzami, ka sākotnēji tajās dominēja tā laika vadošo ražotāju – “Motorolla” un “Nokia” – ierīces. Piemēram, filmu “Volstrīta”(Wall Street, 1987) un “Skaistā sieviete” (Pretty Women, 1990) varoņi izmantoja saziņai pasaulē pirmā mobilā telefona modeli “Motorola DynaTAC 8000X”, kas dienas gaismu ieraudzīja 1973.gadā.
No šī paša telefona pirms teju 30 gadiem, sēžot skolas skapītī, savai sirdsdāmai Kellijai zvanīja arī jauniešu seriāla “Glābējzvans” (Saved by the Bell, 1989-1993) zvaigzne Zaks Morris, tā veicinot pastiprinātu interesi par mobilajiem telefoniem jauniešu vidū.
Filmā “Rītdiena nemirst” (Tomorrow Never Dies, 1997), kas tiek uzskatīta par vienu no visu laiku veiksmīgākajām pasaulē slavenākā spiega Džeimsa Bonda spraigo piedzīvojumu ekranizācijām, tika parādīti pat četri dažādi “Sony Ericsson” mobilo telefonu modeļi. Tas nodrošināja šī ražotāja iekļūšanu mobilo telefonu ražotāju līderu sarakstu augšgalā.
Savukārt pēc zinātniskās fantastikas grāvēja “Matrikss” (Matrix, 1999) iznākšanas uz kino ekrāniem pieprasījums pēc tajā izmantotā mobilā telefona-slaidera “Nokia 8110” pieauga tik ļoti, ka tika būtiski palielināti ierīces ražošanas apjomi, kas ļāva ražotājam gūt necerēti lielu peļņu. Jāpiebilst, ka līdz tam šis telefons, ar kuru “Nokia” startēja tā dēvētajā “premium” klases telefonu segmentā, ar īpašu popularitāti nelepojās.
Par sievišķīgāko TV ekrānos redzēto mobilo telefonu noteikti var dēvēt kulta seriāla “Sekss un lielpilsēta” (Sex & The City, 1998-2004) zvaigznes Kerijas Bredšovas ar rozā Swarovski kristāliem rotāto “Motorola” atvāžamo telefonu, kas tika radīts īpaši šim seriāla tēlam. Domājams, neviena vien seriāla fane sapņoja iegūt savā īpašumā šādu telefonu. Kāda varbūt arī ieguva, liekot lietā radošo iztēli, līmi, pērles un kristālus…
Starp citu – pastāv uzskats ka tieši pēc seriāla “Sekss un lielpilsēta” motīviem uzņemtajā tāda paša nosaukuma filmā (2008) pirmo reizi kino ekrānos parādījās “iPhone” viedtālrunis. Aina ar šo telefonu ir pat nedaudz komiska – brīdī, kad filmas varone Samanta sniedz draudzenei savu telefonu, Kerija no tā atsakās, apgalvojot, ka neprot ar tādu ierīci apieties. Jāteic gan, ka šis sižeta pavērsiens nekādi neietekmēja “iPhone” viedtālruņu turpmāko “karjeru” kino industrijā.
Kā ziņots iepriekš, palielinoties pieprasījumam pēc “iPhone” viedtālruņiem, BITE šā gada 17.jūlijā nostiprināja partnerību ar “Apple”, kļūstot par šī ražotāja oficiālo partneri Latvijā.
Saskaņā ar BITES pārdošanas rādītājiem, “iPhone” viedtālruņu pārdošanas apjomi pēdējo trīs gadu laikā ir palielinājušies par 96%. Šobrīd pārdoto “iPhone” viedtālruņu skaits veido 15% no BITES kopējiem tālruņu pārdošanas apjomiem, taču uzņēmuma mērķis ir palielināt to noietu līdz gada beigām līdz 30%.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…