Ikdienā braucot pie auto stūres, nereti gadās pabrīnīties par citu autovadītāju braukšanas stilu vai ceļa kultūru, taču zinātāji, kuri apceļojuši ne vienu vien pasaules valsti, apgalvo, ka Latvijā šajā jomā viss ir kārtībā. Arī ceļu satiksmes noteikumi pie mums ir skaidri, saprotami un racionāli. Braukšanas paradumi citviet pasaulē patiešām mēdz būt ļoti dažādi, tāpēc Volkswagen komerctransports ir apkopojis neparastākos no tiem.
Pa ceļa kreiso pusi
Apmēram viena ceturtdaļa pasaules valstu iedzīvotāju brauc pa ceļa kreiso pusi. Pārsvarā tās ir Lielbritānijas bijušās kolonijas. Kādreiz gandrīz visi ceļoja pa ceļa kreiso pusi tāpēc, ka tā bija visprātīgākā rīcība, dzīvojot mežonīgā sabiedrībā. Tā kā tikai neliela daļa cilvēku ir kreiļi, paukotāji centās turēties tuvāk kreisajai pusei, lai varētu vieglāk aizsniegt pretinieku ar savu zobenu. Kā redzams, ieradums turēties ceļa kreisajā pusē daudzviet saglabājies joprojām. Pa ceļa kreiso pusi brauc Lielbritānijā, Austrālijā, Maltā, Taizemē, Nepālā, Pakistānā u.c.
Signalizēt var arī bez iemesla
Vadot auto Turcijā, jāņem vērā, ka vietējie iedzīvotāji neapgrūtina sevi ar ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu, nereti var redzēt auto, kas pārvietojas pa ceļa centru, nepievēršot uzmanību joslām. Arī Ēģiptē bieži var satikt autovadītājus, kuri neievēro nekādus noteikumus, turklāt, šoferīši signalizē bez noteikta iemesla – tikai, lai atgādinātu par savu klātbūtni uz ceļa. Bez tam, uz ceļiem papildus automašīnām kā transporta līdzeklis nereti sastopami arī kamieļi.
Braukt pedantiski vai “iesēsties astē”
Austrijā gan vērojama pilnīgi pretēja aina – neviens nekur nesteidzas un ievēro ceļu satiksmes noteikumus ar apskaužamu pedantismu, piemēram, ja izlemsiet būt pieklājīgs un palaist kādu vai dot ceļu, pilnīgi iespējams, ka citi vadītāji to nesapratīs. Autovadītāji ir ļoti apzinīgi un par redzētiem rupjiem noteikumu pārkāpumiem nekavējoties ziņo policijai.
Spānijā, Itālijā un Portugālē autovadītāji ir temperamentīgi, taču nav agresīvi. Izplatīts šoferīšu niķis ir tālo gaismu savlaicīga neizslēgšana vai “iesēšanās astē” kādam priekšā braucošajam. Lai veikli manevrētu pa Sicīlijas ielām, jāapbruņojas ar lielu devu nekaunības, zīmes krustojumos ir tik ļoti saputrotas, ka samulsinās pat pieredzes bagātākos vadītājus.
Nekur nav jāsteidzas
Maroka arī ir viena no valstīm, kur ir ļoti īpatnēja braukšanas kultūra. Lai gan uz ceļiem nav daudz mašīnu, arī dažas spēj radīt haosu. Visbiežāk auto ir pārbāzti, vieglajās mašīnās iekārtojušies pat seši un vairāk pasažieri, turklāt neviens nesteidzas. Nesteidzas tik ļoti, ka vietās, kur atļauts ātrums 80km/h, tiek braukts ar 40 km/h. Auto visbiežāk ir ļoti veci, un arī pagrieziena rādītājus lieto tikai retais.
Lai gan Taizemē autovadītāj nav agresīvi un cenšas ievērot noteikumus, uz ceļiem tik un tā ir bīstami – par to jāpateicas neskaitāmiem mopēdiem un motocikliem. Bez lielas autovadītāja pieredzes un zināšanām pa vietējiem ceļiem pie stūres labāk nesēsties.
Kontakta parkošanās kā norma
Ja jānosauc vidējais statistiskais Eiropas autovadītājs, tad tas būs francūzis – noteikumus pārkāpj minimāli, daži brauc pārāk lēni, citi – tieši pretēji. Zīmīgākā franču braucēju iezīme ir t.s. kontakta parkošanās, proti, atstāt savu auto nevis vairāku desmitu centimetru attālumā no otra auto, bet gan parkojoties saskarties ar citiem auto, tāpēc noskrāpētas durvis un bamperi nevienu īsti nesatrauc. Un francūži jau nebūtu viņi paši, ja šajā valstī nebūtu ierasts sēsties pie stūres pēc tam, kad iebaudīts nedaudz vīna.
Pie stūres no 14 gadiem
Autovadītāji ASV lielākoties ir ļoti disciplinēti, taču lielie attālumi starp apdzīvotām vietām nereti dara neuzmanīgu. ASV īpatnība – pavisam bieži var gadīties pie milzīga apvidus auto stūres redzēt smalku un trauslu dāmu. Autovadītāja apliecību lielākajā daļā štatu izsniedz no 16 gadu vecuma, bet Dakotā pat no 14 gadiem.
Vienmēr gan ir vērts atcerēties – ja mums liekas neparasta braukšanas kultūra citviet pasaulē, tad ārzemnieki var brīnīties par mums, tāpēc ievērosim ceļu satiksmes noteikumus, būsim iecietīgi un saprotoši arī uz mūsu pašu ceļiem.
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir haker
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Load More In
Iesakām izlasīt
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…