Nākotnes darba tirgū prognozējamas lielas izmaiņas – kā vēsta Pasaules ekonomikas foruma (WEF) 2016. gada ziņojuma dati, līdz 2020. gadam aptuveni 5 miljoni darbavietu tiks zaudētas, jo mākslīgais intelekts, robotika, nanotehnoloģijas un citi sociālekonomiskie faktori pamazām aizvietos vajadzību pēc cilvēka darba spējām. Vai tā patiešām notiks un vai arī Tava profesija ir apdraudēta?
Par to, kā tehnoloģiju attīstība jau šobrīd ietekmē dažādas industrijas Latvijā un kā dažādu nozaru profesionāļiem sagatavoties izmaiņām darba tirgū nākotnē, diskutēs pirmā rīta sarunu cikla „Tech Espresso” pasākuma ietvaros jau šo piektdien, 27. oktobrī, plkst. 9.30 Latvijas Universitātes Mazajā aulā (Raiņa bulvāris 19). Rīta sarunas organizē Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) un Latvijas Universitāte.
Kā norāda Tele2 SSC vadītājs Kims Leandersons (Kim Leandersson), izvairīties no izmaiņām darba tirgū nākotnē nav iespējams, ja jau tagad ietekme konkrētajā nozarē ir jūtama. “Tas, ko jūs varat darīt, ir pārliecināties, ka nesaskatiet to kā sava profesionālā ceļa beigas, bet drīzāk kā pagrieziena punktu, kurā ir jāiegūst jaunas prasmes. Latvijas kontekstā tas nozīmē lielāku uzmanības pievēršanu izglītības sistēmai, īpaši tradicionālajai vidusskolas izglītībai, un, iespējams, atbalsta sniegšanu dažādu vecumu cilvēkiem, lai viņi varētu apgūt jaunas prasmes jebkurā dzīves posmā.”
“Tech Espresso” pirmo rīta sarunu viesis būs jaunuzņēmuma Juro – līgumu pārvaldības rīka, kas uzņēmumiem piedāvā efektīvāku un ērtāku veidu, kā integrēt, apspriest, parakstīt un mācīties no juridiskiem līgumiem – līdzdibinātājs Pāvels Kovaļēvičs. Viesis iepazīstinās ar sava uzņēmuma darbību – gudru veidu, kā elektroniski veidot līgumus, ietaupot laiku un papīru, kā arī aizstājot juristu pakalpojumu nepieciešamību.
Juro līdzdibinātājs Pāvels Kovaļēvičs: “Jaunais tehnoloģiju vilnis jau ir radījis būtiskas pārmaiņas mūsu dzīvē, tostarp arī darba pienākumos, un tā ietekme kļūst tikai lielāka. Iekārtas un algoritmi kļūst arvien spējīgāki attiecībā uz klasifikācijas problēmām, modeļu atpazīšanu un atkārtojamu, viegli automatizējamu darbu aizstāšanu. Taču tie ir salīdzinoši slikti abstraktās lietās, kur vēl aizvien ir nepieciešamas cilvēku spējas – piemēram, sarežģīta problēmu risināšana un radošums. Tas nodrošina lielisku iespēju darba ņēmējiem koncentrēties uz daudz interesantākām lietām, kas jāpadara darba laikā, nododot garlaicīgus uzdevumus “ārpakalpojumā” iekārtām. Visbeidzot – neviens cilvēks nav tik labs kā iekārta, un neviena iekārta nav tik laba kā cilvēks ar iekārtu.”
Sarunu cikla „Tech Espresso” ietvaros katru mēnesi uz sarunu tiks aicināti dažādu nozaru pārstāvji, lai dalītos pieredzē par to, kā tehnoloģiju ietekmē mainās viņu darbs un līdz ar to arī industrija Latvijā. Sarunu cikla mērķis ir pievērst uzmanību esošām un gaidāmajām izmaiņām darba tirgū dažādās nozarēs, lai informētu un iedrošinātu gatavoties pārmaiņām, pilnveidojot savas prasmes un zināšanas.
Ikviens interesents aicināts pieteikties uz „Tech Espresso” pirmo rīta sarunu 27. oktobrī šeit: http://ej.uz/techespresso (vietu skaits ierobežots). Sarunas notiks angļu valodā neformālā gaisotnē, baudot kafiju un uzkodas.
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir haker
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Load More In
Iesakām izlasīt
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…