Datortehnoloģiju kompānijas “Kaspersky” automatizētās noteikšanas tehnoloģijas ir atradušas “Windows” nulles dienas ievainojamību.

Mūķis, kas izmantoja šo ievainojamību, ļāva uzbrucējiem iegūt augstākas privilēģijas uzbrukumam pakļautajās ierīcēs un izvairīties no pārlūka “Google Chrome” aizsardzības mehānismiem. Jaunatklātais mūķis tika izmantots ļaunprātīgā operācijā “WizardOpium”.

Nulles dienas ievainojamības ir iepriekš nezināmas kļūdas programmatūrā. Ja noziedznieki tās atrod pirmie, viņi var ilgi rīkoties nepamanīti, nodarot nopietnu un negaidītu kaitējumu. Parasti drošības risinājumi nespēj ne pazīt sistēmas infekciju, ne aizsargāt lietotājus no vēl nepazīstamiem apdraudējumiem.

“Windows” jauno ievainojamību “Kaspersky” pētniekiem ļāva atklāt kāds nulles dienas mūķis. 2019. gada novembrī “Kaspersky” mūķu profilakses tehnoloģijai, kas ir iebūvēta lielākajā daļā uzņēmuma risinājumu, izdevās pamanīt nulles dienas mūķi pārlūkā Google Chrome. Šis mūķis ļāva uzbrucējiem izpildīt patvaļīgu kodu upuru datoros. Turpinot pētīt šo operāciju, ko eksperti nodēvēja par “WizardOpium”, tika konstatēta vēl viena ievainojamība — šoreiz operētājsistēmā Windows.

Izrādījās, ka jaunatklātais nulles dienas privilēģiju paaugstināšanas mūķis (CVE-2019-1458) bija iebūvēts iepriekš atrastajā Google Chrome mūķī. Tas tika izmantots, lai iegūtu augstākas privilēģijas inficētajā ierīcē, kā arī izvairītos no Chrome procesu izmēģināšanas vides — komponenta, kas ir izveidots, lai pasargātu pārlūku un upura datoru no ļaunprātīgiem uzbrukumiem, skaidro kompānijā.

Privilēģiju paaugstināšanas mūķa sīkāka analīze parādīja, ka ļaunprātīgi izmantotā ievainojamība pieder pie win32k.sys draivera. Ievainojamību var ļaunprātīgi izmantot jaunākajās, labotajās Windows 7 versijās un pat dažos Windows 10 būvējumos (Windows 10 jaunās versijas nav skartas).

“Šāda veida uzbrukumam ir vajadzīgi milzīgi resursi, taču tas dod ievērojamas priekšrocības uzbrucējiem, un mēs redzam, ka viņi tās labprāt izmanto. Nulles dienas mūķu skaits reālajā vidē turpina augt, un šī tendence diez vai izzudīs. Organizācijām ir jābalstās uz jaunākajiem parocīgi pieejamajiem apdraudējumu izlūkdatiem un jāievieš aizsardzības tehnoloģijas, kas spēj proaktīvi atrast nezināmus apdraudējumus, piemēram, nulles dienas mūķus,” komentējis “Kaspersky” drošības eksperts Antons Ivanovs.

Kaspersky izstrādājumi nosaka šo mūķi ar verdiktu PDM:Exploit.Win32.Generic. Par ievainojamību tika ziņots “Microsoft“, un tā ir aizlāpīta 2019. gada 10. decembrī.

Lai nepieļautu lūku instalēšanu, izmantojot “Windows” nulles dienas ievainojamību, “Kaspersky” iesaka veikt šādus drošības pasākumus.


  • Nekavējoties instalējiet jaunajai ievainojamībai paredzēto Microsoft ielāpu. Kad ielāps ir lejupielādēts, apdraudējumu izpildītāji vairs nevar ļaunprātīgi izmantot ievainojamību.

  • Ja esat ieinteresēts visas organizācijas drošībā, nodrošiniet, lai visa programmatūra tiek atjaunināta, tiklīdz ir izlaists jauns drošības ielāps. Izmantojiet drošības izstrādājumus ar ievainojamību novērtēšanas un ielāpu pārvaldības funkcijām, lai nodrošinātu, ka šie procesi norit automātiski.

  • Aizsardzībai pret nezināmiem apdraudējumiem izmantojiet pārbaudītu drošības risinājumu ar uz uzvedību balstītām noteikšanas funkcijām, piemēram, Kaspersky Endpoint Security.

  • Nodrošiniet, lai aizsardzības nodaļai ir pieejami jaunākie kiberdraudu izlūkdati. Kaspersky Threat Intelligence klienti var saņemt personiskus pārskatus par jaunākajiem notikumiem apdraudējumu vidē. Lai saņemtu papildu informāciju, rakstiet uz [email protected].

  • Aizdomīgu objektu analizēšanai izmantojiet izmēģināšanas vidi. Pamata piekļuve Kaspersky mākoņa izmēģināšanas videi ir pieejama https://opentip.kaspersky.com/.


“Kaspersky” ir starptautisks kiberdrošības uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā. Patlaban visā pasaulē vairāk nekā 400 miljonu lietotāju ir aizsargāti ar “Kaspersky” tehnoloģijām.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In Programatūra

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…