Pirms aptuveni nedēlas, bez pārāk lielas ažiotāžas internetā, Rīgas ielās parādījās jauni elektroauto. Elektro auto koplietošanas serviss. Dzirdēju par to, bet kaut kā atmiņā līdz galam neiesēdās. Neiesēdās līdz brīdim, kad šāds satiksmes līdzeklis mani gandrīz notrieca no kājām veikala stāvlaukumā. Tad nu nolēmu, ka šo auto jāiepazīst nedaudz tuvāk. Saņēmu arī pamudinājumu no dažiem labi zināmiem cilvēkiem – ka šobrīd ir ļoti labs brīdis kad to pamēģināt. Tad nu sacīts -darīts rezervējam auto.

fiqsy aplikācija

Pirmais pārsteigums jau bija piebraucot pie auto – tas aktīvi dzēsējās mani gaidīdams. Automašinas salons bija patīkami atdzesēts. Radās sajūta, ka tas bija jau kādu brīdi dzesējies, nevis sācis dzesēties brīdī, kad nospiedu durvju pogu. Īsti neesmu drošs, vai tam tā būtu jābūt. Otreiz eksperimentu neveicu ar rezervāciju. Tātad, iesēšamies šajā elektro auto un redzam, ka pa nedēļu tas sakrājis ~1300km nobraukumu.

zoe panelis

Ok.. sasēžamies un sākam braukt. Izlasam uzlīmi uz durvīm, kas liek pārbaudīt buktes un varam doties.

fiqsy uzlīme

Uzreiz atzīšos, ka esmu benzīngalva. Man patīk lieli dzinēji un jauda. Šis transporta līdzeklis šajā jautājumā mani nespēja uzrunāt. Interesants eksperiments, bet nesniedz straujāku pukstēšanu sirdī. Uzreiz vēlos pateikt, ka sākot braukt noteikti jāizvēlas sev tīkamais braukšanas režīms. Pieejams parasts automātiskās kārbas tipa veids un kas elekroauto individuāls, kas piedāvā opciju uzlādēties no bremzēšanas. Te jāņem vērā, ka auto sāk strauji zaudēt ātrumu tajā momentā, kad atlaižam gāzes pedāli. Jocīgi to dēvēt par gāzes pedāli, jo gāzes šeit nav. Tādēļ to pareizāk būtu dēvēt par pāatrināšanās pedāli.

zoe ātrumārbas slēdzis

Skatījos uz daudzajām usb pieslēgvietām mašīnā un šausminājos, ka man laikam būtu sirmi mati, ja visas būtu aizņemtas. Droši vien sāktu pārdzīvot par nobraukumu. Novēroju arī, ka daudzi pacenšās savus telefonus sapārot ar automašīnu, bet ir slinki uz atpārošanu. Kad pietrūks vietas radio atmiņā – lai tad čakarējas nākamais.

zoe ekrāns

Lai arī cik pasākums nebūtu interesants, jāatzīstas, ka ļoti lielā sajūsmā es tomēr nebiju. Esmu, tā teikt, kārtīga latvieša izmēros – 2metri un vēl mazliet. Es šajā mašīnītē sajutos saspiests Pāris reizes izdevās ar ceļgalu pārslēgt radio staciju.

Par pašu auto verdiks ir sekojošs. Interesanta pilsētas rotaļlieta. Cerams, ka drīz šis auto segments attīstīsies – būs plašāki nobraukumu attālumi, ātrākas uzlādes un lielākas virsbūves. Citādi man nekādu pretnziju nav. Pie uzrāviena noteikti, ka pierastu. Pie asajām bremzēm arī. Dotajā brīdi nav skaidrs par pilnajiem braukšanas cikliem – pilnu izlādi, uzlādi. Par izmaksām. Šo jautājumu šobrīd atstāšu atklātu – neizslēdzu iespēju pie šī jautājuma atgriezties.

Par Fiqsy kā pakalpojuma sniedzēju – patika opcija rezervēt auto 15min pirms iekāpšanas. Patika atdzesētais salons, jo mašīnas izmēģināšanas dienā bija ļoti silts. Par cenu politiku grūti spriest, jo šobrīd ir ļoti lielas atlaides – paši viņi saka 50% atlaide, kamēr iedzīvosies. Vai 40eur uz dienu ir daudz, vai maz – tas jāspriež katram pašam. Atšķirībā no citiem koplietošanas servisiem, šeit, vismaz raksta tapšanas brīdi, netika piestādīta samaksa par nobrauktajiem kilometriem.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…