Arvien biežāk iepirkšanās notiek internetā, turklāt arvien jaunās pirkumu kategorijās, tādēļ uzņēmējiem pareizu digitālo rīku izvēle ir neatliekami svarīga. Efektīvāko risinājumu izvēle ļauj ne vien veiksmīgi attīstīt biznesu un pārspēt konkurentus, bet nereti arī pilnībā pāriet uz tiešsaistes tirdzniecību. Jau 14. un 15. oktobrī savam uzņēmumam piemērotākās tehnoloģijas varēsi izvēlēties biznesa tehnoloģiju pasākumā RIGA COMM 2021, kur pirmo reizi notiks arī e-komercijai veltīta konference. Bet šobrīd piedāvājam dažas e-komercijas tendences, kas ļauj uzlabot pārdošanu internetā.
Palielinoties patērētāju uzticībai pirkumiem tiešsaistē, strauji ir pieaudzis arī veikto pirkumu skaits mobilajās ierīcēs. Tiek prognozēts, ka 2021. gada nogalē mobilās ierīces veidos gandrīz 73 % no kopējā e-komercijas pārdošanas apjoma, tādēļ tiešsaistes pārdevējiem jākoncentrējas uz klientu pieredzes uzlabošanu mobilajās ierīcēs.
Lai nodrošinātu ātrāku mājaslapas ielādi un ļautu klientiem arī bez interneta apskatīt lapas, kuras viņi iepriekš pārlūkojuši, ir nepieciešams izveidot progresīvo tīmekļa lietotni (Progressive Web Application – PWA).
Savas pārdošanas vietnes piemērotību mobilajām ierīcēm noteikti pārbaudiet arī manuāli – vai tajā ir viegli orientēties, vai produktus ir viegli apskatīt mobilajā tālrunī un vai ir iespējams tuvināt attēlus. Ļoti svarīgs ir arī vienkāršs norēķināšanās process, saprotama produktu saņemšanas un fiziskās preces atgriešanas kārtība.
Mājokļos arvien biežāk parādās viedie skaļruņi, un cilvēki aktīvāk lieto virtuālos asistentus mobilajos tālruņos ikdienas darbību veikšanai – sākot no pamodināšanas un kalendāra notikumu kontrolēšanas līdz pat tuvākās kafejnīcas meklēšanai un produktu iegādei tiešsaistē.
Turklāt gan “Google” un “Amazon”, gan “Apple” un “Alibaba” savās virtuālajās palīgierīcēs pievieno reģionālās valodas, lai tehnoloģiju lietošana būtu vēl ērtāka. Palielinoties ar balsi veiktu pirkumu skaitam, ikvienam tiešsaistes tirgotājam kļūst svarīgi optimizēt savu veikalu meklēšanai ar balsi.
Lai palielinātu izredzes parādīties balss meklēšanas rezultātos, piedāvājiet savā vietnē un mobilajā lietotnē navigāciju ar balsi, nodrošinot, ka produktu iegāde ar balss komandām ir vienkārša.
Efektīvs veids, kā piesaistīt dabisko plūsmu no meklējumiem ar balsi, ir interneta vietnē iekļaut atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par produktu vai pakalpojumu. Pievilinot, iesaistot un piedāvājot kaut ko vērtīgu potenciālajiem klientiem, viņi nonāks jūsu mārketinga piltuvē un vēlāk vēlēsies iegādāties produktu vai pakalpojumu.
Jau tagad mākslīgais intelekts darbojas kā tiešsaistes veikala asistents, kas piedāvā klientiem personalizētus ieteikumus, – izmantojot iepriekšējo pirkumu vēsturi un mājaslapas lietošanas paradumus, tiek parādīti produkti, kurus patērētājs, visticamāk, varētu gribēt iegādāties. Atšķirībā no fiziskajiem veikaliem, tiešsaistes pircēji nevar izmēģināt vai fiziski pārbaudīt produktu, kuru viņi plāno iegādāties.
Taču papildinātā realitāte palīdz novērst šo šķērsli, ļaujot klientiem redzēt, kā konkrētais produkts uz viņiem izskatīsies pat pirms produkta iegādes. Turklāt, ieviešot pieejamos mākslīgā intelekta un papildinātās realitātes risinājumus, e-veikalam paredzams ne tikai pirkumu skaita un apjoma pieaugums, bet arī mazāks preču atgriešanas gadījumu skaits.
Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc klienti veic vai neveic pirkumu internetā, ir pieejamās maksāšanas iespējas. Ja klients nevar ērti samaksāt par pirkumu vai pakalpojumu, viņš iepērkas citur. Pašlaik daļa e-komercijas uzņēmumu papildu iespējai norēķināties ar debetkartēm un kredītkartēm pieņem arī digitālos maksājumus: “Google Pay”, “Apple Pay”, “Samsung Pay” vai “PayPal”.
Baumo, ka drīzumā varēsim sagaidīt arī “Yandex Pay”. Tiek prognozēts, ka pavisam drīz vairāki e-komercijas uzņēmumi sāks pieņemt arī kriptovalūtas, jo tās, īpaši “Bitcoin”, sniedz daudz priekšrocību tiešsaistes veikalu īpašniekiem, piemēram, zemas darījumu maksas un nav reverso darījumu.
E-komercijas pasaulē klientu datiem vērtība turpinās pieaugt. Daudzi zīmoli koncentrējas uz pamata rādītājiem, piemēram, klikšķu skaitu un konversijas rādītāju. Tomēr ir uzņēmumi, kas jau tagad veic daudz detalizētāku analīzi: segmentēšanā ietver ne tikai pirmo pirkumu nošķiršanu no lojāliem klientiem, bet pievērš pastiprinātu uzmanību klienta reakcijai uz e-komercijas piedāvājumiem, tā ļaujot personalizēt kampaņas jaunā līmenī.
Uzņēmumi, kuriem 2020. gada izskaņā vēl nebija savas tīmekļa vietnes, tagad ir pieejami arī tiešsaistē. Tomēr patērētāju uzvedība joprojām mainās par labu ērtībām. Pircēji ir sapratuši, ka iepirkšanās vienā tirdzniecības platformā ir vieglāka un ērtāka nekā iepirkties vairākos atsevišķos e-veikalos. Turklāt klienti ir pieraduši pie ātras piegādes un bezmaksas preču atgriešanas, ko nodrošina lielās tirdzniecības platformas, piemēram, “Amazon” un “Walmart”, un sagaida to pašu arī no reģionāliem un lokāliem e-veikaliem.
Ja zīmols ir jauns vai mazpazīstams, ir izdevīgi uzsākt tirdzniecību nozares vadošajās tirdzniecības platformās, kas nodrošina auditorijas plūsmu un klientu apkalpošanu. Taču ir jābūt piesardzīgiem un nedrīkst paļauties tikai uz šīm tirdzniecības vietām – pārdodot produktus tādās vietnēs kā “Amazon”, pārdevējam nepieder klienta dati, un tas var ierobežot zīmola izaugsmi. Risinājums – paralēli jāstrādā arī pie apmeklētāju piesaistīšanas zīmola tiešsaistes vietnei.
Par aktuālajām tehnoloģijām un rīkiem biznesa attīstībai arī šoruden – 14. un 15. oktobrī – varēs uzzināt ikgadējā biznesa un IT nozares pasākumā “RIGA COMM”, kur uzņēmuma resursu vadības, dokumentu vadības, personālvadības un drošības sistēmu izstrādātāji un piegādātāji, mākoņpakalpojumu, interneta un digitālā mārketinga pakalpojumu sniedzēji, web risinājumu un mobilo aplikāciju izstrādātāji, kā arī IKT produktu ražotāji piedāvās gatavus un personalizētus risinājumus dažādu nozaru un lieluma uzņēmumiem, pašvaldību iestādēm un organizācijām to efektīvai darbībai. Tehnoloģijām bagāto izstādes sadaļu papildinās plaša konferenču programma.
Specializētā e-komercijas konference notiks 14. oktobrī, un tajā varēs iepazīties ar jaunākajām tendencēm, par e-veikalu platformu iespējām un to veidošanu, kā arī varēs uzzināt par efektīvāku pārdošanu, procesu automatizāciju un piegāžu organizēšanu. Par “Ebay” iespējām sava biznesa attīstīšanai stāstīs uzņēmuma komerciālās attīstības vadītājs Alons Pasters (Alon Paster), “Fast Brands” vadītājs Jānis Bošs dalīsies pieredzē par veiksmīgu “Amazon” platformas izmantošanu, bet “Copymonkey.ai” izpilddirektors Antons Seļikovs (Anton Selikhov) iepazīstinās ar mākslīgā intelekta risinājumiem e-komercijas satura izveidošanai.
Biznesa tehnoloģiju pasākumu “RIGA COMM 2021” rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 sadarbībā ar partneriem: “Wallester”, “Cognizant”, “Intelligent Machines Riga”, “Riga TechGirls”, “SmartHR Latvija”, Latvijas Tirdzniecības rūpniecības kameru, “Mailigen”, “Promoty”, Finanšu nozares asociāciju, “A.W.Olsen & Partners” u. c.