Aizvadītajā nedēļas nogalē vairāk nekā 200 Eiropas IT nozares talanti pulcējās Rīgā starptautiskajā programmēšanas festivālā “CodeX”. Hakatona ietvaros 43 komandas demonstrēja savas prasmes uz sacentās ar programmēšanas spējām, izstrādājot risinājums vienam no sešiem programmēšanas izaicinājumiem.

“Esam veiksmīgi aizvadījuši pirmo programmēšanas festivālu, klātienē pulcējot 200, bet hibrīda formātā kopumā piesaistot vairāk nekā 400 IT nozares talantu no visas Eiropas. Šis “CodeX” ir tikai sākums! “CodeX” ir lielisks piemērs, kurā Latvijas IT uzņēmumi sadarbojas kopīgam mērķim – palīdzēt piesaistīt speciālistus Latvijai,” vēsta pasākuma organizatore un “CodeX” iniciatora uzņēmuma “Helve” pārstāve Zane Grēta Grants.

Par labākā risinājuma autoriem tika atzīta komanda “Phoenix,” kas izstrādāja īstā laika sūtījumu izsekošanas sistēmu. Komanda balvā saņem naudas balvu 5000 eiro apmērā no galvenā atbalstītāja “Ubiquiti”. “Galveno balvu piešķīrām komandai, kura vislabāk bija realizējusi risinājumu, kas sevī iekļauj gan bezvadu ierīces, gan programmatūru. Mums, kā produktu kompānijai, prieks redzēt, ka jaunie speciālisti nebaidās no ambicioziem risinājumiem, un “Phoenix komanda” šajā hakatonā parādīja fantastisku progresu. Ļoti ceram, ka galvenā balva dos, lielu motivāciju turpināt darbu un saglabāt degsmi par iesākto projektu,” izvēli komentēja žūrijas komisijas vadītājs Kristaps Elsiņš no “Ubiquiti”. “Phoenix” komanda bija arī finālisti “Latvijas Pasts” izaicinājumā izstrādāt risinājumus, kas uzlabotu pasta pakalpojumu procesus, balvā iegūstot vēl 2000 eiro no Latvijas Pasta. “Viens no mūsu komandas biedriem nesen pa pastu nosūtīja svarīgus dokumentus universitātei. Diemžēl sūtījums pazuda, un vairs nebija iespējas to atgūt. Tas rosināja mums uzdot jautājumu, kā pasta dienesti varētu atrast nozaudētos sūtījumus, tādā veidā padarot to piegādi uzticamāku un efektīvāku, kā arī nodrošinot labāku lietotāja pieredzi,” par iedvesmu risinājumam, kas nopelnīja komandai pirmo vietu hakatonā, stāsta “Phoenix” komandas pārstāvis.

Pieredzējuši programmētāji 48 stundu laikā attīstīja risinājumus kādam no partneru izvirzītajiem izaicinājumiem. Komandas “Flowercup” risinājums tika atzīts par labāko Latvijas jaunuzņēmuma “Gravity Team” izvirzītajā izaicinājuma kriptovalūtu bota izveidē un balvā saņem 1 ETH. “Komanda demonstrēja nemainīgu motivāciju visa pasākuma laikā, skaidri apzinājās savu ideju jau sākumā un to attīstīja, pārvarot dažādus šķēršļus. Komanda beigās veiksmīgi prezentēja visfunkcionālāko risinājumu. Apsveicam “Flowercup” komandu un novēlam arī turpmāk nezaudēt enerģiju, ko pieredzējām hakatona gaitā,” stāsta “Gravity Team” žūrijas pārstāvis Oskars Patriks.

Starptautiskā IT uzņēmuma “Emergn” izaicinājumā izstrādāt jaunus veidus, kā uzlabot apdrošināšanas klientu pieredzi, par labāko atzīta komanda “Sr CSS Engineers,” kas balvā iegūst ne tikai 1500 eiro naudas balvu, bet arī iespēju iziet “VFQ” produktu vadības apmācības. Muntis Rudzītis no “Emergn” komentē uzņēmuma uzvarētāju izvēli: “Komanda izstrādāja risinājumu, kam bija ne tikai laba lietotāja pieredze, bet tas arī aptvēra jauna produkta nepieciešamās funkcijas. Redzējām skaidru mērķi un nākamos soļus, lielisku komandas darbu un veiksmīgi izmantotu laiku risinājuma prezentācijā!”

Komanda “Horoscrypt” iegūst 1000 eiro naudas balvu, uzvarot vadošā IT infrastruktūras piegādātāja Ziemeļvalstīs un Baltijas valstīs “Atea” izaicinājumā izstrādāt radošu rīku, lai uzlabotu sanāksmju pārraudzību lielajos uzņēmumos. “Nebija viegli izvēlēties uzvarētāju mūsu izaicinājumam, divas komandas demonstrēja lieliskus risinājumus. Tomēr “Horoscrypt” risinājumam bija labākais piedāvājums sanāksmju kopsavilkumiem, kā arī tas bija radošākais risinājums ar lielāko potenciālu. Turklāt komanda demonstrēja izcilu komandas garu un attieksmi, visu nakti, paliekot nomodā un programmējot,” atzīst Oļegs Manzins no “Atea”.

Savukārt, komanda “Lool Space” tiek apbalvota ar naudas balvu 2000 eiro apmērā kā Rīgas pilsētas un “Lightspace” izaicinājuma uzvarētāja. “”Lool Space” īsā laikā radīja risinājumu, kā padarīt efektīvāku un interesantāku mācību procesu, izmantojot papildināto realitāti. Izmantojot jaunās tehnoloģijas izglītībā, būs vairāk jauniešu, kas izvēlēsies tālāk tās apgūt padziļināti,” izvēli komentēja Inese Andersone, Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja.

Hakatonā piedalījās ne tikai pieredzējuši programmētājiem, bet arī tie, kuriem vēl nebija plaša pieredze un zināšanas programmēšanā. Iesācējiem tika dota iespēja sacensties “Riga TechGirls” izaicinājumā, izstrādājot hakatona komunikācijas platformas “Discord” botu. Šajā izaicinājumā laurus plūca komanda “Mafia Bot,” kas savā īpašumā iegūst četrus “DJI Mavic Mini 2 Fly” dronus no “Tet”. ““Tet” atbalstītais “Riga TechGirls” izaicinājums hakatona izskaņā saņēma risinājumu no 12 komandām, kuru dalībniekiem lielākoties nebija iepriekšēja pieredze programmēšanā, bet bija izdevies izveidot botus no nulles. Uzvarētāju komanda “Mafia Bot” izveidoja botu, lai spēlētu spēli, kuru mēs visi zinām – Mafiju. Spēle ļoti gudri ļāva vadīt komandas dalībniekus, sadalot lomas un mēģinot atrast slepkavu starp dalībniekiem no “Discord” bota,” skaidro žūrijas locekļi – Līna Marta Sarma, “Riga TechGirls” mentore, un Aksels Reimanis no “Tet”.

Savukārt specbalvu no Rīgas Tehniskās universitātes pasniedza Kārlis Skuja komandai “ChallengeIT,” kas arī sacentās “Riga TechGirls” izaicinājumā. Komanda balvā saņem vienas dienas piekļuvi RTU Zinātnes un inovāciju centra infrastruktūrai (telpām, aprīkojumam, konsultācijām), lai tālāk attīstītu savas prasmes un risinājumu.

Starptautiskais hakatons “CodeX” tika organizēts ar mērķi padarīt Rīgu par aizraujošu galamērķi jauniem talantiem un veidot tehnoloģiju kopienu, kuras centrā ir sadarbība un koprade. “CodeX” organizē inovāciju vadības uzņēmums “Helve” sadarbībā ar galvenajiem atbalstītājiem “Ubiquiti” un “Gravity Team”, kā arī norises vietas atbalstītāju Rīgas Tehnisko universitāti.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…