Šoreiz gribu pastāstīt īsumā par mūsu pašu mīļās labās Radiotehnikas tumbiņām (latviski gan pareizi jāsaka Skandām (ne velti Radiotehnikas laboratorija atradās tieši uz Skandu ielas)) un pastiprinātājiem. Zinu tēma diezgan apspriesta un pretrunīga viedokļos, bet es vairāk par savu pieredzi un atklāsmi.
Sīka atkāpe- nevienu negribu mēģināt pārliecināt cik RRR tehnika ir laba vai slikta, par šo ir runāts tik daudz….Vienkārši mans subjektīvais redzējums par to ar ko esmu „spēlējies”.
Sākumā man bija…parastas datortumbiņas, tad vēlāk man ienācās jau koka tumbiņas, kas bija tur pat vai 2x augstākas kā monitors. Toreiz sāku saprast, ka skaņas stiprums un kvalitāte ir divas dažādas lietas, pareizāk sakot divas pretējas lietas, kas bieži vien nav pat savietojamas. Tas man toreiz ap 2005. gadu bija skaņas etalons, protams apzinājos, ka tas ir pats pats minimums. Bet tad ar uzkrāto teorētisko audio zinību bāzi gribējās praktiski pamēģināt ko jaunu, kas varētu sākt pilnveidot skaņu. Pirmais uz ko krita izvēle bija Audio Priekšpastiprinātājs. Torētiski tas ceļ ieejas spriegumu izejā, lai jau Jaudas Pastiprināts var sākt elpot ar pietiekamu jaudu. Protams ar prātu jau saprotams, ka ieejas spriegumu nevar celt bezgalīgi tā palielinot Jaudas pastiprinātāja ražību. Ko tad īsti dod tas Priekšpastiprināts? Atbilde diezgan ātri un pārliecinoši tika saklausīta no Radiotenika UP-001.
Skanējums no tām pašām dator tumbām mainījās tik būtiski, ka sāka parādīties ar vien vairāk jautājumu. Sen dzirdētām un mūždien skanošām dziesmām sāka radās detaļas, skaņas, kas agrāk netika manītas, pazūd trokšņi un foni. Un vēl ir dotas iespējas pieregulēt un komutēt pēc patikas signālu.
Par UP-001. Sākšu ar svaru- ap 10 kg. Turklāt tas nav jaudas pastiprinātājs, bet gan aparāts bez jaudas ķēdēm. Projektējot šo aparātu netika žēlota ne nauda, ne materiāls. Kārtīgs korpuss, bieza alumīnija priekšējais panelis, reāli virpotas podziņas un kloķīši, iekšā viss kārtīgi izvilkts un nostiprināts. Ne velti tam tika pēc PSRS standarta piešķirta augstākā 0 sarežģītības klase. Tāpat to viennozīmīgi var atzīt par PSRS labāko priekšpastiprinātāju (tikai nejaukt ar profesionālo tehniku un jaudas pastiprinātājiem. Tur RRR ražotie tikai pa top 10 grozījās). Tas nav tikai mans subjektīvais atzinums, tam piekrīt vairums tā laika audio aparatūras zinātāji, ka UP-001 iekabināja leģendārajam Amfiton, Obitai, pat Estonijai, kas tika kopēts no Optonica (Sharp produkcijas augstākās klases brends). Iespējams tāpēc, ka minētais Estonia bija slikti nokopēts no japāņiem. Vispār jau ir liela atšķirība nokopēt vai būvēt/projektēt pašam. PSRS toreiz nebija labu mikroshēmu, tāpēc tika būvēts uz kā sanāk. Bet Radiotehnikai izdevās.
Šobrīd diezgan cieši sadarbojos ar vīru gados, kas tajos laikos ņēmis aktīvu dalību pie UP-001 projektēšanas un konstruēšanas. Atklāsme tāda, ka tas bija retais vai pat iespējams vienīgais gadījums, kad tautsaimniecības vadītāji nav likuši apgraizīt, novienkāršot un visādi citādi sabeigt izstrādājumu jau pašā saknē.
Šobrīd manā īpašumā ir divi UP-001. Kā jau pieklājas tādiem aparātiem tie ir ideāli gan vizuāli gan tehniski. Joprojām spēcīgi un ik pa reizei piebaro kādu japāņu jaudinieku.
Rrrolands
12/15/2022 at 23:15
Super