Izsludināta pieteikšanās konkursā “Latvian Ecommerce Awards” – papildus labākā e-veikala balvai, kur jau tradicionāli uzvarētājus noteiks pircēju vērtējums, šogad ieviestas 2 jaunas nominācijas: “Straujāka izaugsme vietējā tirgū” un “Straujāka izaugsme eksporta tirgū”, kurās ikvienam interneta veikalam ir iespēja parādīt savus sasniegumus, informē projekta autors – digitālās mārketinga aģentūras “iMarketings.lv” klientu izaugsmes vadītājs un dibinātājs Sergejs Volvenkins.
Iepirkšanās internetā pasaulē un Latvijā ir strauji augusi, īpaši vērojams pieaugums līdz ar Covid pandēmiju. Pārdošanas apjoms tiešsaistē globāli kopš 2019. gada ir pieaudzis par 55%, liecina starptautiskās pētijuma aģentūras “Statista.com” dati.
Savukārt Latvijā oficiālā statistika rāda, ka iedzīvotāju skaits (jaunie lietotāji), kuri veikuši pirkumus tiešsaistē, kopš pandēmijas sākuma ir pieaudzis par 19,5% (saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem). Latvijā pēdējā gada laikā tiešsaistē iepirkušies ir 67% no kopējā interneta lietotāju skaita, tikmēr Lietuvā tie ir 69%, bet Igaunijā – 77%, liecina pētījuma kompānijas “Eurostat” dati.
“Mēs zinām, ka e-veikala attīstīšana ir milzīgs izaicinājums un sarežģīts darbs, tieši tāpēc šogad nolēmām ieviest 2 jaunas nominācijas, tādejādi dodot iespēju tikt pamanītiem un novērtētiem lielākam interneta veikalu skaitam. Ja vietējā vai eksporta tirgū esat sasnieguši rezultātus, ar kuriem varat lepoties, piesakiet savu kandidatūru kādai no jaunajām nominācijām – “Straujāka izaugsme vietējā tirgū” vai “Straujāka izaugsme eksporta tirgū”! Tā ir vienreizēja iespēja veicināt savu reputāciju un atpazīstamību, kā arī saņemt pelnīto atzinību sabiedrības acīs. Kalpojiet par piemēru, iedvesmojiet citus un turpiniet iepriecināt pircējus ar lielisku iepirkšanās pieredzi,” Latvijas interneta veikalus sveci neturēt zem pūra mudina Sergejs Volvenkins.
Konkurss “Latvian Ecommerce Awards” notiek jau piekto gadu pēc kārtas. To organizē digitālā mārketinga aģentūra “iMarketings.lv”. Labākos interneta veikalus nosaka pircēji, vērtējot e-veikalus aptaujā, ko veic KANTAR/TNS pēc iMarketings.lv pasūtījuma. Savukārt konkursa jaunajās 2 nominācijās tiks vērtēta e-veikalu izaugsme sadarbībā ar starptautisko auditoru uzņēmumu “Grant Thornton Baltic”. Pretendenti tiks vērtēti pēc viena rādītāja – interneta veikala apgrozījuma 2021. un 2022. gadā. Citi operatīvas bilances rādītāji netiks vērtēti. Par 2021. gadu tiks ņemta publiski pieejama informācija par e-veikala apgrozījumu. Par 2022. gadu no dalībnieka tiks sagaidīta operatīva bilance. Pieteikšanas un iesniegšana no 2022. gada 23. decembra līdz 2023. gada 25. janvārim.
Konkursā aicināti piedalīties interneta veikali, kas aktīvi pārdod produktus vismaz trīs gadus. Šogad pretendenti tiks vērtēti tādās produktu kategorijās kā “apģērbs, apavi”, “bērnu rotaļlietas vai preces bērnu kopšanai, “elektronika”, “grāmatas”, “kontaktlēcas, brilles (u.c. preces redzei), “pārtika (t.sk. dzērieni)”, “sadzīves tehnika,”“kosmētika, skaistumkopšanas produkti (t.sk. smaržas), “veļa, t.sk. apakšveļa”, “medikamenti (tsk.vitamīni u.c.), “mobilie telefoni”, “būvniecības materiāli”,“juvelierizstrādājumi” “datori, planšetdatori”, “sporta preces (izņemot apģērbus)”, “mēbeles, mājas piederumi” vai dārzniecības preces “tīrīšanas vai personīgās higiēnas produkti”.
Pieteikšanās atvērta no 2022. gada 23. decembra līdz 2023. gada 25. janvārim. Vairāk informācijas, nolikums un pieteikšanās interneta vietnē: labakaiseveikals.lv. Konkursa mērķis ir veicināt e-komercijas attīstību Latvijā un izcelt labākos interneta veikalus, kas kalpos par piemēru un paraugu industrijai, iedvesmojot pārējos spēlētājus un iepriecinot pircējus ar lielisku iepirkšanās pieredzi. Konkursa uzvarētāji tika apbalvoti ceremonijā 2023. gada februārī.