Informāciju tehnoloģiju (IT) uzņēmuma SIA “Datakom” 2022. gadu noslēdza ar 13,7 miljonu eiro lielu apgrozījumu un pelņu 1,54 eiro miljonu apmērā. Tas panākts, pilnveidojot piedāvāto produktu un pakalpojumu apjomu gan vietējā, gan eksporta tirgos.
Pērnais gads uzņēmumam bijis veiksmīgs, vērtējot no dažādiem aspektiem. Pirmkārt, salīdzinājumā ar 2021. gadu, izdevies palielināt gan apgrozījumu, gan peļņas rādītājus (2021. gadā apgrozījums sasniedza 12,58 miljonus eiro, peļņa 1,16 miljonus eiro). Otrkārt, uzņēmums turpinājis attīstīt jaunus IT risinājumus un iespējas, kā arī pilnveidojis jau esošos produktus un pakalpojumus, piemēram, “Worry-free digital workspace” un “Tiki-Taka Pay”. Treškārt, savai komandai uzņēmums piesaistījis jaunus profesionāļus.
“Turpinām attīstīt mākoņu platformu sadzīvošanu kopā. Viss paliek arvien vairāk hibrīds un atšķirīgs, taču mūsu kompetence ļauj dažādām vidēm sadarboties un izmantot labākās priekšrocības. Savienojot un būvējot jaunas lietas – būtisku nozīmi pievēršam automatizācijai, tādejādi padarot IT komandas uzņēmumos efektīvākas, kas ļauj noturēt cilvēkus augstajos konkurences apstākļos. Jau vairāku gadu garumā daudz tiek runāts par drošību, – proti, jo tālāk ejam – jo vairāk aspektu jāņem vērā. Tāpēc mūsu projektu komandā meklējam un savienojam risinājumus, kas ļauj izprast vienkāršotā veidā drošības jautājumus vadības grupai un ar augstu automatizācijas pakāpi par IT drošību rūpēties gan esošajām organizāciju IT komandām, gan nodrošinot ārpakalpojuma servisa risinājumus kopā ar labākajiem tehnoloģiskajiem produktiem,” saka SIA “Datakom” valdes loceklis Jānis Čupriks.
Vairāku desmitu vietējo uzņēmumu atzinību izpelnījies IT ārpakalpojums “Worry-free digital workspace”, kas izveidots ar mērķi nodrošināt uzņēmumam pārdomātu, ērtu, drošu un jēgpilnu digitālo darba vidi, kur norit datu apmaiņa, to glabāšana, saziņa. “Pilnvērtīga un mūsdienīga darba vide uzlabo darbinieku produktivitāti, jo tie velta savu darba laiku primāro darbu izpildei. Turklāt Covid-19 pandēmija mums visiem spilgti apliecināja – pārdomāti IT risinājumi ļāva uzņēmumiem turpināt strādāt, lai gan klātienes procesi bija uzlikti uz pauzes,” atgādina J. Čupriks.
Savas pozīcijas tirgū nostiprina arī “Datakom” radītais plaukstas lieluma mobilais kases aparāts “Tiki-Taka Pay”. Ieņēmumi no viedierīču pārdošanas gada laikā trīskāršojušies. Tās trumpji ir ērtums, drošums, kompaktums un operativitāte. Viedierīce apvieno dažādas nepieciešamās funkcijas preču un pakalpojumu pārdošanai – maksājumu karšu termināli, svītrkodu lasītāju, čeku printeri, kasi, kā arī ļauj analizēt pārdošanas datus, nodrošinot datos balstītu biznesa lēmumu pieņemšanu. Risinājums ietver integrāciju ar vairākām Latvijā populārām resursu vadības (ERP) un grāmatvedības sistēmām.
“Latvijā tiek lietotas jau vairāk kā 1000 šādas viedierīces. Šā gada mērķis mums ir ar šo produktu nostabilizēties visā Baltijā. Raugāmies arī Zviedrijas un Somijas virzienā. Tāpat izvērtējam citus tirgus “Tiki-Taka Pay” virzībai,” piebilst J. Čupriks.