Pasaulē arvien vairāk strauji pieaug ieguldījumu apjoms mākslīgajā intelektā. Šajā jomā dominē lielie tehnoloģiju uzņēmumi, kā piemēram Huawei, kas aizvadītā gada laikā mākslīgā intelekta pētniecībā investējis aptuveni 18 – 27 miljardus eiro, no kuriem 90 miljardi ieguldīti mākslīgā intelekta izpētē un attīstībā. Viedtālruņi kļūs par galveno mākslīgā intelekta darbības platformu, taču tas ietekmēs arī ekonomiku, ražošanu vai veselības aprūpi un daudzas citas nozares. Mākslīgā intelekta sniegto iespēju un inovāciju iespaidā tiks radītas jaunas aplikācijas un pakalpojumi, kā arī plašas biznesa iespējas uzņēmumiem.
Vārdu savienojums mākslīgais intelekts sabiedrībā jau šķiet pazīstams, jo tiek izmantots vairāk kā desmit gadus, bet tikai šobrīd ir iespējams saredzēt tā reālo darbību arī katram patērētājam pieejamās ierīces, kā piemēram Huawei Mate 10 Pro sērijas viedtālruņos.
Pateicoties mākslīgā intelekta vadītajam procesoram un tā mašīnmācīšanās prasmēm, ierīce, kas ir vien kabatas lieluma, ir spējīga veikt tādus uzdevumus, kuri vēl nesen bija neatrisināmi pat superdatoriem. Mākslīgais intelekts atrodas uz nākamā lielā tehnoloģiskās revolūcijas sliekšņa, kas fundamentāli izmainīs sabiedrību, pētījumā „Mobilais mākslīgais intelekts un inteliģento ierīču nākotne” apgalvo izpētes uzņēmums International Data Corporation (IDC).
Pētījumi liecina, ka mākslīgais intelekts nesīs ne vien lielas pārmaiņas, bet arī ievērojami atvieglos mūsu ikdienas dzīvi. Jau šobrīd mākslīgā intelekta sniegtās priekšrocības ir iespējams izmantot ne tikai viedtālruņos un citās ikdienā lietojamās iekārtās, bet arī tādās nozarēs kā tirdzniecība, ražošana, veselības aprūpe, kā arī elektroenerģijas sadales nozarē un loģistikā. Izmantojot mākslīgo intelektu iepriekšminētajās nozarēs, tas var palīdzēt pilnveidot uzņēmuma darbību, uzlabojot efektivitāti, darbspējas laiku, uzticamību un drošību. Tāpat mākslīgā intelekta elementu izmantošana uzņēmumu ikdienas darbā var palīdzēt datu apstrādē, uzlabot piegādes procesus, kā arī optimizēt un automatizēt dažādas darbības.
Ar viedtālruņu palīdzību mākslīgā intelekta ieguvumus varēs izjust ne tikai lielie uzņēmumi, bet arī katrs no mums, jo tieši ar viedtālruņu palīdzību mākslīgais intelekts taps pieejams katram patērētājam.
Saskaņā ar IDC pētījuma datiem, 2016. gadā uz katru pārdoto personālo datoru tika pārdoti 5.6 viedtālruņi. Ātrums, kādā tie ir iekarojuši pasauli, pārspēj jebkuru citu elektronisko iekārtu, un IDC prognozē, ka līdz 2021. gadam viedtālrunis būs jau vairāk kā 60% no visiem pasaules iedzīvotājiem. Viedtālrunis ir pasaulē visplašāk izmantotā plaša patēriņa elektroniskā iekārta, kā arī galvenā platforma mākslīgā intelekta izplatībai.
Mākslīgajam intelektam tiekot iestrādātam mobilajā iekārtā, lietotāja ikdiena tiek padarīta vienkāršāka. Piemēram tālrunis pats ir spējīgs iegādāties biļetes uz filmas seansu pēc tam, kad lietotājs, ejot pa ielu, uzņēmis fotogrāfiju ar konkrētās filmas plakātu. Veiktais pētījums apstiprina, ka viedtālruņi kļūst par inteliģentām iekārtām, kas sniedz lietotājam unikālu pieredzi, ne tikai mācoties no lietotāja, bet arī spējot paredzēt viņa tālāko rīcību.
Pateicoties mākslīgajam intelektam, tiks izveidotas jaunas un uzlabotas lietotnes, kā arī mobilās iekārtas spēs labāk iepazīt lietotāju un nodrošināt lietotājiem automatizētus un personalizētus pakalpojumus un pieredzi. Dažas no aplikācijām un funkcijām, ko sākotnēji ietekmēs mākslīgais intelekts:
Virtuālie digitālie asistenti
Samazinoties mākslīgā intelekta balstīšanai mākoņpakalpojumos, virtuālie asistenti un balss aktivizācija var kļūt par galveno veidu, kā lietotājs mijiedarbojas ar tālruni.
Papildinātā realitāte
Arī papildinātā realitāte iegūs daudzus uzlabojumus. Šobrīd tai nepieciešams daļu apstrādes veikt “mākonī”, savukārt līdz ar mākslīgo intelektu, kas pieprasa lielāku lokālo apstrādes jaudu, tas tiks veikts daudz efektīvāk un ļaus izmantot arvien jaunas papildinātās realitātes funkcijas.
Kameras
Lietotāja kameras lietošanas pieredzi ievērojami ietekmēs tas, ka iekārtā ir iestrādāts specializēts procesors, kurš nepārtraukti analizē ainu, ko “redz” kamera brīdī, kad tiek uzņemta fotogrāfija, spējot atpazīt kamerai nepieciešamo režīmu, lai pielāgotu tās spilgtumu, ISO jutīgumu, krāsu temperatūru un ekspozīcijas līmeni.
Labklājība un veselības aprūpe
Uzlabojoties veiktspējai, daudzas aplikācijas spēs nolasīt datus, kas iegūti no citām iekārtām, un nosūtīt paziņojumus ar datu analīzi gan telefona lietotājam, gan, piemēram, viņa ārstam. Tas tiks veikts reāllaikā neatkarīgi no mobilo tīklu kvalitātes, kā arī nodrošinot lietotāja datu aizsardzību. Tādējādi tiks dota iespēja jau iepriekš paredzēt potenciālas veselības problēmas, ko nosaka mākslīgā intelekta algoritmi, un ļaus lietotājam vērsties pēc palīdzības laicīgi.
Par Huawei Consumer BG
Huawei produkti un pakalpojumi pieejami vairāk nekā 170 valstīs, un tos izmanto viena trešdaļa pasaules iedzīvotāju. ASV, Vācijā, Zviedrijā, Krievijā, Indijā un Ķīnā atvērti kopā sešpadsmit izpētes un attīstības centri. Huawei Consumer BG ir viena no trim Huawei biznesa struktūrvienībām, tā nodarbojas ar viedtālruņiem, mobilajām platjoslas iekārtām, iekārtām mājām un mākoņpakalpojumiem. Huawei globālais tīkls balstās uz 20 gadu pieredzi telekomunikāciju nozarē, un uzņēmums darbojas, lai nodrošinātu jaunākas tehnoloģijas patērētājiem visā pasaulē.
Vairāk informācijas pieejams Huawei Business Group mājaslapā: http://consumer.huawei.com/lv/
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir haker
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Load More In
Iesakām izlasīt
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…