Trešdien, 19. oktobrī, karjeras nedēļas ietvaros Liepājas Olimpiskā centra Rožu zāli piepildīja jaunieši – klāt “IT diena Liepājā”. Tehnoloģiju iedvesmas konference “IT diena Liepājā” aicināja 8.-12. klašu jauniešus iepazīt dažādas tehnoloģijas un karjeras iespējas informācijas tehnoloģiju (IT) nozarē. Šogad konferences vadošā tēma – digitālā māksla un tehnoloģijas.
Vairs nevienam nav noslēpums, ka pasaules attīstības tempi kļūst tikai straujāki un izaicinājumi jāpārvar arvien ātrāk. Strauji pieaug pieprasījums pēc augstas kvalifikācijas profesijām, un būtiski, ka veiksmīga karjeras izvēle tiek izdarīta jau skolas laikā, tāpēc Liepājas pašvaldība vēlas dot jauniešiem iespēju pārliecināties, ka IT nozare ir tik plaša, ka gandrīz ikviens spēs sevi tajā atrast. Nepieciešams veicināt vēmi jauniešos apgūt eksaktās zinības un veicināt speciālistu ieplūšanu profesijās ar augstu pievienoto vērtību.
Vairāk nekā pustūkstotis Liepājas un reģiona skolu skolēni varēja iepazīt dažādas digitālās mākslas izpausmes un iegūt vērtīgus pieredzes un iedvesmas stāstus no jomas profesionāļiem, lai, iespējams, pašam spertu savus soļus šajā virzienā. Klātesošos uzrunāja pilsētas pārstāvji Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš, Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes vadītāja Kristīne Niedre-Lathere un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks.
Īpašs konkurss spēļu izstrādes jomā tika organizēts kopā Zviedrijas vēstniecību Latvijā. Radošākajiem jauniešiem bija iespēja tikt pie balvām, attēlojot savus izdomātos spēļu varoņus – oriģinālākajiem balvas pasniedza Zviedrijas vēstniecības pārstāve Ilva Hammarstena (Ylva Hammarsten). Pati konference piedāvāja plašu ieskatu dažādos tehnoloģiju tematos:
- “Nākotnes dizains ar 3D modelēšanu” – Toms Balodis, “Blue Shock Race”;
- “Papildinātās realitātes iespējas” – Agnese Damberga, Maija Demitere;
- “Nākotnes digitālās prasmes”, Kitija Kuduma, Zinātnes un izglītības inovāciju centrs “ZIIC”;
- “Audio māksla” – Māris Dejus, Multimediju mākslas producents, “Tribe Immersive”;
- “Datorgrafikas iespējas” – Ginta Siksne, Agneta Buldere, “Giraffe360”;
- “TechVision – Mākslīgais intelekts un nākotnes tehnoloģijas” Guntis Čoders, “Accenture”;
- “Spēļu izstrāde Latvijā” – Jāzeps Rutkis, “Latvijas spēļu izstrādātāju asociācija”;
- “Starptautisku spēļu izstrāde Zviedrijā” – Antons Albīns (Anton Albiin), “Swedish Games Industry”
Pirms konferences sākuma un pārtraukumā Liepājas Olimpiskā centra Rožu zāles vestibilā klātesošajiem bija iespēja iepazīties ar informācijas tehnoloģiju nozares piedāvājumu. Ar savu pārstāvniecību piedalījās tādi IT uzņēmumi kā “S-TEC Latvia”, “Giraffe360”, “Accenture”, “AE Partner” un “InPass”, izglītības organizācijas Liepājas Universitāte, Mākslas pētījumu laboratorija “MPLab” un Zinātnes un izglītības inovāciju centrs “ZIIC”, kā arī spēļu izstrādātāji “Estoty” un “Odyssey Studios” un Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācija “GameDev Latvia”. Visu vecumu jauniešus piesaistīja interaktīvas spēles un tehnoloģiju demonstrējumi, kā robosuns Marvins no uzņēmuma “Accenture”.
Paralēli konferencei, Zinātnes un izglītības inovāciju centrs “ZIIC” organizē meistardarbnīcas, kurās, iepriekš piesakoties, varēs iepazīt digitālo dizainu elektronikā un tekstilapstrādē.
Konferenci rīkoja Liepājas pilsētas pašvaldība sadarbībā ar Digitālo inovāciju parku, Zviedrijas vēstniecību Latvijā un Zinātnes un izglītības inovāciju centru “ZIIC”.