Tirdzniecības centra internetā 220.lv apkopotie Melnās piektdienas rezultāti liecina, ka pārspētas iepriekš izteiktās prognozes. Pārdošanas apjomi Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Somijā šogad, salīdzinot ar 2021.gada Melnās piektdienas rezultātiem, pieauguši par 12%.
Vēl pirms Melnās piektdienas e-komercijas līderis Baltijā lēsa, ka šogad kāpums varētu būt vidēji 10% robežās, tomēr iedzīvotāju aktivitāte bijusi lielāka. Tendences par Latviju liecina, ka viens no faktoriem, kas ietekmēja pārdotā apjoma pieaugumu, ir Marketplace platformā izvietotās pārdevēju preces, to pasūtījumu skaitam pieaugot par 25,9%, vienlaikus kāpjot arī pārdevēju pārdoto preču vērtībai par 34%.
Kārlis Ozols, 220.lv Marketplace pārdošanas vadītājs norāda: “Kā jau prognozējām, sarežģītā ekonomiskā situācija mums netraucēja sasniegt pārdošanas rekordus. Melnajā piektdienā jau ap plkst. 9:30 tika novērota aptuveni 4 reizes lielāka pircēju plūsma nekā citās novembra dienās, kas apstiprina, ka Melnā piektdiena arī pie mums, līdzīgi kā citviet pasaulē, ir kļuvusi par vienu no centrālajiem notikumiem tirdzniecības sezonā, pircējiem “medījot” labākos piedāvājumus un gatavojoties Ziemassvētku periodam. Līdz pulksten 13:30 lielākais preču skaits vienā pirkuma reizē bija 86 preču vienības.”
Viņš norāda, ka laikā no pulksten 12:00 līdz 13:00 tika fiksēta “zelta stunda”, kad 220.lv e-veikalā dažu minūšu laikā tika veikts visvairāk pirkumu – vairāk nekā 2300 preces. Populārākās preču kategorijas, ko pircēji šogad iegādājušies ir rotaļlietas bērniem, mobilie telefoni, video un audio iekārtas, mēbeles, kā arī mazā sadzīves tehnika.
Iemesli lielajai iedzīvotāju interesei un tirdzniecības kāpumam ir vairāki: tendences liecina, ka šogad inflācijas un energoresursu ietekmē iedzīvotāji saviem pirkumiem vēl vairāk izmanto tieši atlaides. Melnās piektdienas ietvaros cilvēki visdrīzāk izmantojuši iespēju iegādāties Ziemassvētku dāvanas par zemākām cenām. Piemēram, Melnajā piektdienā 220.lv bija iespēja iegādāties atsevišķas preces ar atlaidi līdz pat 65%, kas veidoja lētāko preces cenu visa gada ietvaros no 1.janvāra.
Dārgākie pirkumi akcijas laikā bijuši 3D printeri, kas maksājuši vairāk nekā 4000 eiro, stacionārie datori un televizori vērtībā ap 3000 eiro un portatīvie datori par aptuveni 2500 eiro.
K.Ozols stāsta, ka šogad Melnās piektdienas pārdošanas apjomus veicinājis arī nule kā atvērtais 220.lv veikals Rīgā, Krasta ielā 52. Jaunais veikals ir līdz šim lielākais un modernākais 220.lv veikals Latvijā, kurš nodrošina aptuveni 6000 preču iegādei uz vieta, kā arī tajā ir iespējams saņemt internetā iegādātās preces, atsevišķas preces saņemot ar piegādi tai pašā vai nākamajā dienā.