Latvijā viedtelefonus vairāk lieto jaunieši un vīrieši, un viens no galvenajiem lietošanas veidiem ir lietišķas sarunas, konstatēts starptautiskā sabiedriskās domas un tirgus pētīšanas kompānijas «Nielsen» pētījumā «Smartphone Insights 2012». Latvijā viedtelefonus vairāk lieto jaunieši un vīrieši, un viens no galvenajiem lietošanas veidiem ir lietišķas sarunas, konstatēts starptautiskā sabiedriskās domas un tirgus pētīšanas kompānijas «Nielsen» pētījumā «Smartphone Insights 2012».«53% viedtālruņu lietotāju ir jaunāki par 35 gadiem, bet atlikušie 47% – vecumā no 35 līdz 64 gadiem,» secinājuši pētnieki, norādot, ka Latvijā vairāk nekā puse – 64% – viedtālruņu lietotāju ir vīrieši.59% viedtālruņu lietotāju savas mobilās ierīces izmanto galvenokārt lietišķiem zvaniem, kamēr atlikušie 41% lietotāju lielākoties zvana personiskos nolūkos, konstatēts pētījumā.Viedtālruņu lietotāju apmierinātība ar saviem telefoniem ir augsta – vidēji dots novērtējums 8,1 no 10. Vislabāk novērtētie zīmoli ir «Apple » – 9 no 10, kam seko «Sony Ericsson» – 8,3 – un «HTC» – 8,3, raksta «Nielsen». Tomēr visbiežāk aptaujātie izteikuši lojalitāti «Nokia» viedtelefonu modeļiem – 54%, kam seko «Samsung» – 13%, «Sony Ericsson» – 10%, «Apple» un «HTC» – attiecīgi 7% un 6%. Kā sarunā ar biznesa portālu «Nozare.lv» skaidroja «Nielsen» pārstāve Latvijā Iveta Pukše, šie skaitļi atspoguļo aptaujāto viedtelefonu lietotāju attieksmi un ne vienmēr faktu, ka tiem pieder iecienītākas markas telefons. Par viedtelefonu uzskata telefonus, kurus blakus balss zvaniem ir iespējams izmantot datu pārraidei, sērfošanai internetā, e-pasta saņemšanai un rakstīšanai, kā arī dažādu aplikāciju – laika prognožu, darāmo lietu kalendāra, pilsētas vai apvidus karšu, biržas un valūtas kursu, interneta bankas un citu – izmantošanai.
Kā konstatējis «Nielsen», populārākās viedtālruņu lietotāju aktivitātes ir ziņu aktivitātes – īsziņu sūtījuši vai saņēmuši 94%, e-pastu lietojuši 90%, bet 34% lietojuši sociālās vietnes. Lietojot datu pieslēgumu, populārākā nodarbe ir tīmekļa pārlūkošana – 49%, kam seko sociālo tīklu lietošana – 34% – un interneta bankas pakalpojumu lietošana – 18%. Mobilā interneta izmantošana mājās tiek veikta, izmantojot bezvadu interneta tehnoloģijas «Wi-Fi/WiMax» – 57% viedtālruņu lietotāju, bet pārējie 43% piekļūst internetam, izmantojot mobilā operatora piedāvāto datu plānu, teikts «Nielsen» paziņojumā. Kompānija, kas pirmo reizi veikusi viedtelefonu lietotāju aptauju un izpēti Latvijā un pārējās Baltijas valstīs, arī konstatējusi ka populārāka telefonu operētājsistēma starp tiem, kas telefonus pirkuši pēdējo sešu mēnešu laikā, ir «Android» – 43%. Tam seko operētājsistēma «Symbian» – 39%,« iPhone» lietotā «iOS» – 9% – un atvērtā koda sistēma «Meego» – 3%.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…