"Tik labu bungu skaņu es vēl neesmu dzirdējis," savam skaņu inženierim atzinās "Foo Fighters" bundzinieks Teilors Hokinss, pasaules līmeņa rokzvaigzne, kura vārds komentārus neprasa. Savu sajūsmu viņš pauž par Latvijā, tepat Mārupē ražotajiem "JZ Microphones". Aiz šiem iniciāļiem stāv Juris Zariņš. Viņa uzņēmums kā līdzīgs ar līdzīgu konkurē ar pasaules vadošajiem ražotājiem un, cenšoties iegūt līdzīgu skanējumu, šos mikrofonus atdarina citas kompānijas.
"JZ Microphones" ēkas gaitenī pie sienas izstādīti vairāki atzinības raksti un publikācijas par Zariņa radīto produkciju. Par balvu un diplomu klāstu, kas redzams paša izgudrotāja kabinetā, nesarktu arī dažs labs slavens sportists. Sarunas laikā pieskaramies tādai sāpīgai tēmai kā valsts attieksme pret pašmāju uzņēmējiem.Zariņš paskaidro, ka ienākšana pasaules tirgus apritē radījusi veselu virkni problēmu. Sākot ar vareno kompāniju negatīvo attieksmi pret mazo Latvijas uzņēmumu un beidzot ar citu firmu vēlmi kopēt Latvijā radīto produkciju. Šeit izgudrotājs atceras repliku, ko viņam izteicis konkurējošās firmas, viena no vadošajām pasaules mikrofonu ražotājiem, "Neumann", pārstāvis:

"Ja jūsu produktus atdarina, tātad tiem ir vērtība."

Pie mikrofonu ražotnes Zariņš nav nonācis kādas ašas idejas ietekmē, bet gan ilggadēja darba rezultātā. Viņa tēvs bijis profesionāls juvelieris, un arī pats izgudrotājs pēc Politehniskā institūta absolvēšanas 15 gadus strādājis Rīgas juvelieru rūpnīcā un vēlāk bijis arī modelists (par to atgādina rūpnīcā daudzviet esoši lidmašīnu modelīši), kā arī darbojies ar metāla apstrādi. Mikrofons radies, sakombinējot kopā visas šīs lietas - elektroniku, mākslu, dizainu un inženiera tehniskās spējas. "Tehnoloģisko lomu es varu izpildīt vienpersoniski," apliecina "JZ Microphones" radītājs.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…