Tāda ziņa šonedēļ apskrēja internetu. Paši CSDD par to pagaidām savā mājas lapā klusē, tapēc ticamības moments vēl nav 100%. Kā tad tas īsti būs ?
Tiem, kas izvēlēsies kārtot braukšanas eksāmenu ar automašīnu, kas aprīkota ar automātisko ātrumkārbu, vadītāja apliecībā tiks ierakstīts starptautisks kods 78, bet tiem, kas vēlēsies vadīt automašīnu ar mehānisko ātrumkārbu, būs vēlreiz jākārto vadīšanas eksāmens ar atbilstoši aprīkotu automašīnu.
Pirms braukšanas eksāmena tāpat ir jānokārto teorētiskais eksāmens, neņemot vērā ar kādu automašīnu pēc tam tiks kārtota braukšana. Arī maksa par braukšanas eksāmena kārtošanu neatšķirsies – šobrīd tā ir 21 lats un 23 santīmi tuvākajā laikā to nav plānots paaugstināt.
Sanāk koks ar diviem galiem. It kā ir vieglāk nolikt eksāmenu un nokļūt uz ielas savā autombīlī, taču kurš kontolēs kā ir aprīkots dotais transporta līdzeklis? Vai katrs ceļu policists būs tiesīgs konstatēt, vai autmobīlis aprīkots ar mehānisko vai automātisko pārnesuma kārbu? Vai arī to drīkstēs tikai CSDD inženieri? Sanāk baigais ierobežojums tomēr. Sekojoši arī sodus varēs jaunus izdomāt un piemērot. Cilvēks nodos savu parasto autombīli ar automātisko pārnesuma kārbu servisā, bet tur džeki kā maiņas auto iedos kaut kādu citu autiņu bez automātiskās kārbas? Zinot Latvijas cilvēkus, viņus tas nekavēs vālēt tālāk. Līdz pirmajam postenim, kurš viņus apturēs. Tapēc man sāk rasties doma, ka tas nemaz nav tik labi. Ja nebrauc ikdienā ar manuālo pārnesuma kārbu, tad vismaz lai pabrauc liekot tiesības un neparedzētās situācijās vismaz būs kaut pavāja nojausma, ko tagad darīt.