Attīstot digitalizāciju un strādājot pie arvien jauniem tehnoloģiskiem risinājumiem, Rimi Latvia ieviesis jaunu pārtikas derīguma termiņa analīzes un vadības sistēmu Semafor. Tā ar īpašas lietotnes palīdzību ļauj digitāli kontrolēt pārtikas derīguma termiņus, ziņojot par produktiem, kuriem tuvojas derīguma termiņa beigas. Lietotni izstrādājis zviedru pārtikas tehnoloģijas uzņēmums WhyWaste, un tā jau veiksmīgi tiek izmantota gan Rimi māteskompānijas ICA Gruppen veikalos Zviedrijā, gan Rimi veikalu tīklā Lietuvā un Igaunijā.

Šobrīd modernākā digitālā pārtikas derīguma termiņa analīzes un vadības sistēma Semafor ir lietotne, kas brīdina veikala personālu par produkta derīguma termiņa beigām, tādējādi ļaujot risināt divas problēmas uzreiz: uzlabot pārtikas drošību, jo pircējiem vienmēr pieejami tikai svaigi produkti, un nocenot produktu, kam tuvojas derīguma termiņa beigas, tādējādi palielinot tā iespējas tikt nopirktam, nevis izmestam atkritumos. Šī lietotne jau kopš gada sākuma izmēģināta atsevišķās Rimi tirdzniecības vietās visās trīs Baltijas valstīs, bet septembrī un oktobrī līdz ar Whywaste pārstāvju vadībā notikušo darbinieku apmācību ieviesta visos veikalos.

Whywaste izstrādātā lietotne ir būtisks atbalsta instruments Rimi ikdienas darbā – tā ne tikai ļauj būtiski samazināt derīguma termiņa kontrolei nepieciešamo laiku, bet arī uzlabo vispārējo pārtikas drošību. “Īstenojot pilotprojektu trīs veikalos, tika pierādīts, ka dažās nodaļās laiks, kas nepieciešams derīguma termiņu pārbaudei konkrētām preču grupām, samazinājies pat vairāk nekā divas reizes. Tas iespējams, jo lietotne ļauj pārbaudīt derīguma termiņu nevis visam sortimentam, bet atsevišķiem produktiem, kam, balstoties uz sistēmas datiem, tuvojas derīguma termiņa beigas,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala.

Viņa piebilst – Rimi svarīga ir pārtikas drošība. Tomēr ikviens pircējs ir laipni aicināts izvērtēt un ikdienas maltītei dot priekšroku produktiem ar īsāku, tuvāku derīguma termiņu. Tie ir kvalitatīvi un tos var droši lietot uzturā, tādējādi sniedzot savu ieguldījumu pārtikas atkritumu apjoma mazināšanā.

“Saņemot regulārus brīdinājumus par derīguma termiņa beigu tuvošanos, veikala personāls var veikt atbilstošas darbības, lai ievērojami samazinātu produktu nonākšanu atkritumos vai izvairītos no tās vispār. Mūsu piedāvāto risinājumu izmanto arī Rimi māteskompānija ICA Gruppen Zviedrijā, ik mēnesi šādi paglābjot apmēram 70 tonnas pārtikas un ietaupot 25 līdz 125 darba stundas – tas atkarīgs no veikala formāta,” skaidro viens no Whywaste dibinātājiem Sebastians Hoglīns Tordēns (Sebastian Höglin Thordén).

Rimi ir pirmais pārtikas mazumtirgotājs Baltijā, kas šādā apmērā ieviesis Semafor sistēmu. Tāpat lietotne tiek plaši izmantota Eiropas veikalu tīklos Meny, Coop, Spar un Intermarché, kur kopš tās ieviešanas pārtikas zudums samazinājies vidēji par 20%.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…