Autentifikācijas rīka “Smart-ID” lietotājiem, kuri sāka to izmantot 2017. gadā, šogad beigsies konta jeb e-identitātes derīguma termiņš un, lai turpinātu to izmantot, būs jāveic savu personas datu atjaunošana.

Tiek norādīts, ka “Smart-ID” savlaicīga atjaunošana nodrošina iespēju turpināt izmantot šo autentifikācijas rīku, lai piekļūtu internetbankai, e-pakalpojumu saņemšanai, bankas transakciju apstiprināšanai vai dokumentu parakstīšanai.

Līdzīgi, kā tiek veikta citu autentifikācijas līdzekļu, piemēram, pases vai ID kartes nomaiņa, savlaicīgi jāatjauno arī “Smart-ID” dati, jo to derīguma termiņš beidzas trīs gadus pēc “Smart-ID” izdošanas. Dati jāatjauno, jo elektroniskajiem parakstiem, kas izsniegti, izmantojot Smart-ID, jāatbilst normatīvo aktu prasībām – juridiskiem un drošības nosacījumiem.

“Pirmie “Smart-ID” lietotāji, kas risinājuma izmantošanu sāka jau pirms trim gadiem, aplikācijā saņems uzaicinājumu atjaunināt informāciju. Savukārt tie, kuri arī “Smart-ID” lietošanai reģistrējās sen, taču aplikāciju aktīvi nelieto, šādu uzaicinājumu saņems e-pastā vai īsziņas formā. Pat tādā gadījumā ir ļoti svarīgi atcerēties, ka atjaunināšanu drošības apsvērumu dēļ ir jāveic “Smart-ID” lietotnē, kura visiem lietotājiem, kam atjaunināšana būs jāveic, parādīs paziņojumu par to. Jebkura ārējo saišu atvēršana var būt nedroša, jo neviens nav pasargāts no kiberuzbrukumiem.

Smart – ID” statusa atjaunošanu ikviens lietotājs var veikt patstāvīgi, un nav nepieciešams doties uz banku, lai atjaunotu datus. Tas jādara tikai gadījumos, kad “Smart – ID” datu atjaunošana ir nokavēta un “Smart – ID” tiek izmantots kā vienīgais autentifikācijas veids.

Latvijā “Smart- ID” aplikāciju izmanto vairāk kā 913 000 lietotāju. Februārī “Smart- ID” dati būs jāatjauno aptuveni pusotram tūkstotim aktīvo “Smart – ID” lietotāju. Kopumā līdz gada beigām “Smart – ID” datu atjaunošana jāveic gandrīz 60 tūkstošiem klientu.

“Lai arī lielākā daļa klientu tomēr savus viedtālruņus maina biežāk, nekā ir nepieciešams atjaunot “Smart-ID” lietotnes datus, papildu drošības nodrošināšana klientu finanšu līdzekļiem vienmēr ir būtiska. Pozitīvi vērtējam, ka datu atjaunošanu klienti varēs veikt attālināti, saņemot individuālu paziņojumu un instrukcijas savā “Smart-ID” lietotnē. Taču nepieciešamības gadījumā klienti vienmēr var vērsties arī savā bankā, lai saņemtu nepieciešamās konsultācijas vai praktisku palīdzību digitālo risinājumu apgūšanā,” uzsver Finanšu nozares asociācijas Digitālās transformācijas komitejas līdzpriekšsēdētājs, SEB bankas Digitālās attīstības vadītājs Iļja Nogičevs.

“Smart-ID” ļauj lietotājiem autentificēt sevi banku, dažādu valsts un privātā sektora e-komercijas pakalpojumu saņemšanai, kā arī parakstīties ar elektronisko parakstu. Smart-ID ir kvalificēta paraksta veidošanas ierīce (QSCD), kas nodrošina lietotājiem iespēju parakstīties ar kvalificētu elektronisko parakstu (QES), kas ir līdzvērtīgs ar roku rakstītam parakstam.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…