Latvijā sācis darboties jauns Igaunijas apdrošināšanas tehnoloģiju (insuretech) jaunuzņēmums “Cachet” – pirmā digitālā apdrošināšanas platforma, kurā transporta apdrošināšanas polisi varēs iegādāties ne tikai ikviens savām ikdienas vajadzībām, bet arī autovadītāji, kas sniedz kopbraukšanas pakalpojumus.
Papildu standarta apdrošināšanas polisēm, ko varēs iegādāties ikviens, “Cachet” izstrādājis risinājumu, kas ļaus kopbraukšanas platformu “Bolt” un “Yandex.Taxi” auto vadītājiem saņemt transportlīdzekļa apdrošināšanas piedāvājumu, kas balstīts uz konkrētā lietotāja paradumiem kopbraukšanas pakalpojuma sniegšanā. “Cachet” nodrošina, ka kopbraukšanas platformu autovadītāji, kas sniedz šo pakalpojumu, kā nepilnas slodzes darbu, varēs ietaupīt apdrošināšanas polisei veltītos līdzekļus, nemaksājot par laiku, kad auto tiek izmantots personiskām vajadzībām. Apdrošināšanas pakalpojumu piedāvājums izstrādāts un tiek nodrošināts sadarbībā ar apdrošināšanas kompāniju “BTA“.
“Lietotne un risinājums izveidots, sekojot līdzi aktuālajām tendencēm pasaulē, kas liecina, ka kopbraukšana līdz šim ir bijusi visstraujāk augošā tiešsaistes mobilo pakalpojumu nozare. Tajā pašā laikā apdrošināšanas sektors, kas ir cieši saistīts ar transporta pakalpojumu nodrošināšanu, nav attīstījies līdzvērtīgā ātrumā. Sarežģītību līdz šim veicināja tas, ka kopbraukšanas nodrošinātāji bieži izmanto savu transportlīdzekli gan personiskiem, gan biznesa nolūkiem, dažādos laika posmos un vienlaicīgi vairākās platformās. “Cachet” sadarbībā ar “BTA” šo problēmu ir atrisinājuši,” teic “Cachet” izpilddirektore un līdzdibinātāja Hedi Mardiso (Hedi Mardisoo).
“Mūsu sadarbība ar “Cachet” aizsākās pirms sešiem mēnešiem, izstrādājot inovatīvas un personalizētas apdrošināšanas polises kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem. Ņemot vērā, ka taksometru apdrošināšanas polises ir vidēji trīs reizes dārgākas, nekā ikdienas braucējiem, nonācām pie secinājuma, ka kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēju polisēm jāpielāgo specifiski nosacījumi – ņemt vērā kopbraukšanas pakalpojuma nodrošināšanai veltīto laiku un reģionu, kurā pakalpojums tiek sniegts. Šobrīd Latvijā “BTA” ir vienīgie, kas kopā ar “Cachet” spēj kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem šādu risinājumu nodrošināt. Tuvākajā nākotnē plānojam ieviest vēl individualizētāku polises tarifa aprēķināšanu, ņemot vērā konkrētā autovadītāja braukšanas stilu,” norāda “BTA” Auto apdrošināšanas produktu vadītājs Gunārs Faļkovskis.
“Cachet” ir jauns apdrošināšanas tehnoloģiju (insuretech) jaunuzņēmums, ko Igaunijā dibinājuši Hedi Mardiso (Hedi Mardisoo) un Kalle Pallings (Kalle Palling). Sekojot līdzi dalīšanās ekonomikas attītībai, uzņēmums uzsāk darbību Latvijā, un tuvā nākotnē plāno to paplašināt arī citos Eiropas valstu tirgos.
Apdrošināšanas akciju sabiedrība “BTA Baltic Insurance Company” ir viena no vadošajām apdrošināšanas sabiedrībām Baltijā. “BTA” Baltijā nodarbina vairāk nekā 1000 darbiniekus. Uzņēmuma lielākais akcionārs ir “Vienna Insurance Group AG” ir gandrīz 200 gadu ilga pieredze apdrošināšanas nozarē, tajā strādā vairāk nekā 25 000 darbinieku apmēram 50 apdrošināšanas sabiedrībās 25 valstīs.