Mobilās maksājumu aplikācijas “Monea” lietotāju skaits drīzumā pārsniegs 10 tūkstošus, kas, ņemot vērā faktu, ka šāds norēķinu veids Latvijā vēl ir jauns, ir labs rezultāts, uzskata “Monea” līdzdibinātājs Mārtiņš Kalniņš. Interesanti, ka 30 % no lietotājiem visbiežāk izmanto aplikāciju tieši naudas pieprasījumiem, piemēram, par pusdienām un izklaidēm.
Kopš mobilo maksājumu aplikācijas “Monea” darbības uzsākšanas, tās lietotāji jau pārskaitījuši vairāk nekā 267 000 euro. Pēdējo mēnešu statistika liecina, ka lietotāji vienā reizē pārskaita vidēji 18,5 euro.
Izanalizējot “Monea” lietotāju paradumus, secināts, ka aplikāciju biežāk izmanto lietotāji vecumā no 25 līdz 30 gadiem, tai pat laikā pēdējo mēnešu tendences rāda, ka pieaug lietotāju skaits vecumā no 40 gadiem. Raugoties uz lietotāju vecuma amplitūdu, vairums “Monea” jeb 86 % lietotāju ir vecumā no 17 līdz 41 gadam.
Mārtiņš Kalniņš, “Monea” līdzdibinātājs: “Pēdējo mēnešu tendences rāda, ka aizvien biežāk “Monea” priekšrocības izmanto cilvēki vecumā no 40 gadiem, kas nozīmē, ka arī to lietotāju vidū, kuri parasti ir ļoti uzmanīgi pret dažādiem jauninājumiem, pieaug ne tikai izpratne par mobilo maksājumu priekšrocībām, bet arī uzticēšanās tām. Jāteic, ka pēdējais faktors ir būtisks visiem, kuri domā, vai izmantot mobilo maksājumu aplikāciju maksājumu veikšanai ikdienā. Var teikt, ka šī ir viena no sākotnējām lietošanas “barjerām”, kas izzūd brīdī, kad veikta reģistrācija, iepazīti lietošanas noteikumi un veikti pirmie pāris maksājumi.”
30% lietotāju izmanto aplikāciju parādu atprasīšanai
Analizējot lietotāju maksāšanas paradumus, “Monea” secinājusi, ka 30 % no lietotājiem visbiežāk izmanto aplikāciju nelielu parādu atprasīšanai jeb veic naudas pieprasījumus, kas ir viena no aplikācijas funkcijām. Visbiežāk nauda tiek atpakaļ pieprasīta pēc kopējām pusdienām, dāvanu vai ziedu iegādi, kā arī dažādām izklaidēm, piemēram, boulingu, kino, pasākumu apmeklējumiem u.tml. Tas liecina, ka teju trešdaļai iedzīvotāju ir neērti personīgi atprasīt no draugiem, paziņām vai kolēģiem nelielas naudas summas, kā arī nav ērti to darīt, izmantojot esošos līdzekļus (internetbanku, atdot skaidru naudu u.tml.), tāpēc šim nolūkam tiek izmantotas aplikācijas sniegtās iespējas.
Mārtiņš Kalniņš: “Ikdienā bieži nonākam situācijās, kad uz vairākiem cilvēkiem ir jāsadala noteikta naudas summa, piemēram, pusdienojot kopā vai vācot naudu par dāvanu kolēģim. Tad problēmu rada fakts, ka kāds vēlas norēķināties ar karti, cits ar skaidru naudu, vēl kādam nav precīzas skaidras naudas summas u.tml. Šajos gadījumos bieži nākas kādam palikt parādā vai kāds paliek parādā mums. Viena no “Monea” funkcijām ir iespēja veikt naudas pieprasījumus – tas sniedz iespēju mūsdienīgi pārvaldīt savu budžetu, nepaliekot “mīnusā”. Kā redzam, vidējā summa, ko pārskaita lietotāji, nav liela, taču tā atbilst nelieliem maksājumiem, kam arī “Monea” sākotnēji tika paredzēta. Neraugoties uz to, bieži novērojam, ka lietotāji paši izvēlas mainīt dienas maksājumu limitu un bieži vien pārskaita summas, kas pārsniedz, piemēram, 70 un 80 euro.”
Kopš 2015. gada septembra “Monea” ir pieejama “Swedbank”, SEB, “Citadele” un “Nordea” banku klientiem Latvijā. To var lietot gan “Android”, gan “IOs” viedtālruņu lietotāji. Šobrīd lielākā daļa lieto “Monea”, izmantojot viedtālruņus, kas darbojas ar “Android” operētājsistēmu.
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir haker
-
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma… -
Tele2 saviem klientiem piedāvā VoLTE tehnoloģiju arī atrodoties ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” klientiem VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnolo… -
KNAB uzsāk informatīvu un izglītojošu kampaņu KORUPCIJA SMACĒ! Ziņo KNAB lietotnē
8. septembrī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsāka informatīvu kampaņu…
Load More In
Komentāru nav
Iesakām izlasīt
8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings
Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…
KEPKE
05/12/2016 at 14:18
eiro